اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه در لامرد:

کاندیداها باید مروج فرهنگ قانون‌مداری باشند

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه در لامرد گفت: تبلیغات زودهنگام انتخابات به کارها و امور برنامه‌ریزی و تدوین شده، شائبه انتخاباتی می‌دهد.

کاندیداها باید مروج فرهنگ قانون‌مداری باشند

عبدالحمید خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: هرگونه اقدام مغایر با قانون انتخابات و خارج از محدوده، زمان و چارچوبی که مجری و مراجع قانونی انتخابات مشخص و وضع می‌کنند به طور یقین باید در نظر گرفته ‌شود.

وی با اشاره به تبلیغات و تحرکات زودهنگام انتخاباتی به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری که له یا علیه کاندیدای خاصی یا در راستای اهداف حزبی، گروهی و باندی و با روش‌ها، شگردها و شیوه‌‌های مختلف صورت می‌گیرد، افزود: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی بستر و فضای آرام کشور و جامعه را وارد مسائل غیر اصلی و گاهی غیرواقعی و امور حاشیه‌ای و احساسی می‌کند.

این استاد دانشگاه در لامرد ادامه داد: این موضوع موجب به وجود آمدن تقسیم‌بندی‌های سیاسی، جناحی و باندی در سطوح مختلف جامعه و صرف امکانات و انرژی کشور در راستای تامین منافع خاصی شده و موجب مشغول کردن ذهن و فضای جامعه به سمت و سوی بزرگ‌نمایی کاندیدا و جریان خاص و یا تخریب رقبا می‌شود.

خسروی انجام تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را مانند شروع مسابقه دو پیش از آغاز سوت داور دانست و خاطرنشان کرد: کاندیداها، جریانات و گروه‌‌های حامی آنان با طرح و بزرگ‌نمایی امور خودخواسته و از سویی دیگر به حاشیه بردن مسائل و امور اصلی مردم، فضایی غبارآلود و احساسی در جامعه ایجاد می‌کنند.

این فعال سیاسی در لامرد اضافه کرد: تبلیغات زودهنگام انتخابات به کارها و امور برنامه‌ریزی و تدوین شده، شائبه انتخاباتی می‌دهد.

وی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در کشور علاوه بر اینکه کاندیداها باید خود مروج فرهنگ قانون‌مداری باشند و از هرگونه تبلیغات و یا تحرکات زودتر از موعد مغایر با قانون خوداری کنند، از سوی دیگر مراجع و نهادهای قانونی، اجرایی و نظارتی نیز باید به وظایف محوله به خوبی پایبند باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه برون‌مرزی پیام نور مرکز لامرد به وظایف رسانه‌های جمعی نیز اشاره کرد و در همین زمینه بیان داشت: رسانه‌های جمعی و گروهی نیز نقش بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی به جامعه و برملا کردن تخلفات قانونی و سو استفاده‌های افراد از عواطف و احساسات مردم و امکانات بیت‌المال دارند.

خسروی اضافه کرد: در این میان نقش مردم بسیار مهم است که بدانند افراد و جریاناتی که از ابتدا با قانون‌شکنی و قانون‌گریزی و برخلاف مصالح جامعه بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند احتمال قانون‌گریزی توسط آنان در زمان قرار گرفتن بر مسند امور نیز وجود دارد.

وی اذعان داشت: تبلیغات در زمان و موعد خود آزاد است و در چارچوب قانون و زیر نظر مجریان و ناظران می‌تواند به هیجان، شور و نشاط اجتماعی و مشارکت عمومی مردم در سرنوشت خود کمک کند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول