اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای توسعه کشاورزی

200 هکتار از اراضی دماوند به متقاضیان تحویل می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد توسعه کشاورزی شهرستان دماوند گفت: 200 هکتار از اراضی دماوند در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی، در دهه مبارک فجر به متقاضیان تحویل می‏شود.

200 هکتار از اراضی دماوند به متقاضیان تحویل می‏شود

علی‏رضا قاسمی‏فرزاد امروز در حاشیه برگزاری نخستین مجمع صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، به وضعیت کشاورزی در دوران طاغوت اشاره کرد.

وی بیان داشت: این رژیم، مزارع و باغات کشاورزی را از بین می‏برد و صنایع وابسته را در آن ایجاد می‏کرد تا وابستگی ما به غرب روز به روز بیشتر شود.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی شهرستان دماوند افزود: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این نگاه کاملاً تغییر کرد و تولید و رشد در همه زمینه‏‌ها مورد نظر قرار گرفت.

قاسمی‏فرزاد طرح توسعه کشاورزی را که در سال گذشته مورد تصویب دولت قرار گرفت و در ابتدای سال‏جاری به اجرا درآمد، یکی از اقدامات ارزشمند دولت در راستای حمایت از تولید و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی گفت: در این طرح زمین‏های مستعدی که در اختیار منابع طبیعی یا مسکن و شهرسازی قرار دارد، به منظور توسعه کشاورزی و تولید در اختیار فارغ‏التحصیلان و فعالان تولید بخش کشاورزی قرار می‏گیرد و از آنان حمایت می‏شود.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی شهرستان، دماوند را یکی از پیشگامان اجرای طرح توسعه کشاورزی در کشور معرفی کرد.

قاسمی‏فرزاد افزود: شهرستان دماوند با کمک‏های ویژه استاندار تهران و معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران تاکنون توانسته است بیش از 2 هزار و 600 هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان را شناسایی کند. در نخستین گام، در دهه مبارک فجر، 200 هکتار آن به متقاضیان تحویل می‏شود.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: صندوق توسعه کشاورزی نیز یکی دیگر از اقدامات حمایتی دولت است که با مشارکت کشاورزان و بهره‏برداران ایجاد شد.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: در شهرستان دماوند، حدود 10 میلیارد و 680 میلیون ریال از طرف اعضا و 10 میلیارد و 550 میلیون ریال از طرف دولت در این بخش سرمایه‏گذاری شده و با کارمزد بسیار پایین در اختیار متقاضیان قرار می‏گیرد.

انتهای پیام/2568/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول