اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان / 38

یاراحمدی: منتخبان مسابقات در دانشگاه قرآنی پذیرش می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: رایزنی‌هایی با دانشگاه علوم قرآنی انجام شده تا قهرمانان قرآنی بدون بورسیه پذیرش شوند.

یاراحمدی: منتخبان مسابقات در دانشگاه قرآنی پذیرش می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی‌الله یاراحمدی صبح امروز در حاشیه برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در پاسخ به سئوالی مبنی بر هزینه‌های برگزاری مسابقات، اظهار داشت: برای فعالیت‌های قرآنی نباید محاسبه ریالی صورت گیرد چرا که پرداختن به مقوله قرآن نه تنها یک ضرورت است بلکه در رشد و توسعه جامعه نقش جدی دارد.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: بسیاری از مشکلات اجتماعی با گسترش فعالیت‌های قرآنی از بین می‌رود.

این مسئول با اشاره به این‌که جوایز این دوره از مسابقات افزایش 50 درصدی دارد، یادآور شد: علاوه بر جوایز نقدی به نفرات برتر، این افراد از جوایز معنوی هم برخوردار می‌شوند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: نفر اول شرکت کننده در هر بخش به مکه معظمه اعزام می‌شود و نفر دوم به نخبه سطح دو ارتقا می‌یابد و به مسابقات خارج از کشور اعزام می‌شود.

وی یادآور شد: هزینه اهدای هدایا توسط امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تأمین می‌شود و استان میزبان، هیچگونه هزینه‌ای را در این زمینه متقبل نمی‌شود.

یاراحمدی با بیان این‌که استان میزبان هزینه تبلیغات، جابه‌جایی مسافران و هزینه‌های اجرای محافل قرآنی را بر عهده دارد، افزود: حتی هزینه‌‌های استادان برای شرکت در مسابقه را خودمان تقبل می‌کنیم.

وی تأکید کرد: هزینه‌های تخصصی و فنی بر عهده سازمان است.

یاراحمدی با بیان این‌که برای برگزاری مسابقات از ظرفیت‌های استانی استفاده شده است، گفت: به طور مثال از ظرفیت شهرداری برای تبلیغات استفاده کردیم.

وی یادآور شد: نباید برای برگزاری این‌گونه مسابقات اسراف کرد و با برنامه‌ریزی اثربخش، هر میزان که برای برنامه‌های قرآنی هزینه کنیم مثمرثمر است و فایده آن به جامعه برمی‌گردد.

یاراحمدی ادامه داد: تمام سعی ما بر این است تا بازنگری را در اهداف برگزاری مسابقات داشته باشیم، بعضی از اهدافی که در قبل طراحی شدند بسیار مطلوب هستند و برخی از اهداف نیز کارکرد خود را در گذشته داشتند و اکنون باید اهداف جدیدی طراحی شود.

مسابقات قرآنی کشور 35 ساله شد

یاراحمدی با بیان این‌که مسابقات قرآنی کشور 35 ساله شد، اظهار داشت: همزمان با پیروزی انقلاب این مسابقات شکل گرفت و همزمان با پیشرفت و توسعه کشور مسابقات قرآنی نیز رشد کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای مسابقات قرآنی شناخت استعدادهای قرآنی در کشور، رشد و هدایت این استعدادها و پرورش قهرمانان قرآنی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با پرورش قهرمانان قرآنی فرصت حضور دشمنان در فعالیت‌های فرهنگی کشور گرفته می‌شود و فعالیت‌های دشمن هم خنثی می‌شود.

یاراحمدی با بیان این‌که فضای مسابقات رقابتی بوده و به نوعی کارکرد آموزشی هم دارد، افزود: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در کنار این مسابقات، برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: تکریم قهرمانان قرآنی یکی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

یاراحمدی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات تحصیلی و مشوق‌هایی برای منتخبان مسابقات، تصریح کرد: رایزنی‌هایی با دانشگاه علوم قرآنی انجام شد تا قهرمانان قرآنی بدون بورسیه پذیرش شوند.

وی در ادامه با این توضیح که یکی از ابعاد خوبی که سطح کیفی برگزاری مسابقات را افزایش داده است، فضاسازی قرآنی در سطح کشور به‌ویژه استان میزبان بود، گفت: بیش از 118 محفل قرآنی در استان ایجاد شد که رده‌های مختلف سنی در بخش آقایان و بانوان در این محافل شرکت کردند.

یاراحمدی با تأکید بر این‌که اجرای تخصصی و فنی مسابقات لازمه رویداد مسابقات قرآنی در کشور است، اظهار داشت: با حذف مرحله منطقه‌ای، ایجاد فرصت برای حضور نمایندگان همه استان‌ها در مسابقات فراهم شده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقاد برخی از شرکت‌کنندگان از زمان برگزاری مسابقات و همزمانی آن با امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، گفت: یکی از ویژگی‌های برگزاری این مسابقات همزمانی آن با طلیعه‌ دهه فجر، هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) است.

یاراحمدی اظهار داشت: تقویم تاریخ قطعی با برگزاری این مسابقات همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) طراحی شده است.

وی در پایان با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین تغییرات مسابقات حدف مرحله منطقه‌ای بوده است، خاطر نشان کرد: استان‌ها درجه‌بندی شدند و تعداد سهمیه هر سال هوشمندانه بر مبنای تصمیم تیم کارشناسی تغییر می‌کند.

انتهای‌پیام/86007/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول