اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج سازندگی صورت می‌گیرد

گسترش الگوهای موفق تولیدی در سطح استان همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان گفت: از برنامه‌های ما در راستای اقتصاد مقاومتی گسترش و تعمیم الگوهای موفق تولیدی در شهرستان‌ها متناسب با فضا و اقلیم آن شهرستان است.

گسترش الگوهای موفق تولیدی در سطح استان همدان

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در دو حوزه فعالیت می‌کند، یکی در حوزه داخلی بسیج در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در روستاهای سطح استان و دیگری نیز در ادارات استان با تشکیل اتاق فکر فعالیت دارد.

وی افزود: فعالیتی که در حوزه داخلی بسیج در این زمینه شکل گرفته این است که معرفی الگوهای موفق تولیدی در شهرستان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به تعمیم الگوهای موفق تولیدی در شهرستان‌ها تصریح کرد: از برنامه‌های ما در این راستا عمومی‌سازی و گسترش سه طرح موفق تولیدی در هر شهرستان متناسب با فضا و اقلیم آن شهرستان است.

وی ادامه داد: می‌توان با شناسایی ویژگی‌های هر شهرستان و بهره‌گیری از آن در زمینه تولید موفقیت‌هایی کسب کرد که از آن جمله می‌توان به شهرستان تویسرکان و نهاوند اشاره کرد که از آب و رویش گیاهی بیشتری برخوردار هستند و در زمینه آبزی‌پروری، تولید شیلات و ماهی، صنایع دام، پرورش زنبور عسل و .. فعالیت دارند.

صادقی عنوان کرد: در زمینه صنایع تبدیلی و تولید مبل منبت شهرستان ملایر، در صنایع دستی و سفال شهرستان بهار، در صنایع چرم و پوشاک شهرستان رزن و در بحث قطعات تولیدی نیز شهرستان همدان و بخش قهاوند الگوهای موفقی هستند و ما به دنبال این هستیم که این الگوهای موفق را در سایر روستاها و شهرستان‌ها گسترش و آموزش دهیم.

وی با اشاره به کشت مرغوب‌ترین زعفران کشور در روستای آبرومند شهرستان بهار یادآور شد: مهم‌ترین برنامه ما در حوزه داخلی سپاه و بسیج آموزش و تعمیم این الگوهای موفق تولیدی از طریق پایگاه‌های بسیج در سطح استان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان تأکید کرد: استفاده از زمین‌های بایر پادگان‌ها برای کشاورزی و سوله‌های متروکه برای کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در سطح استان می‌تواند یاری‌گر ما در زمینه اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کمیسیون اقتصاد مقاومتی در همدان ابراز داشت:‌ در این راستا اتاق فکری با حضور اعضای نخبه جامعه در اقشار مختلف بسیج تشکیل شده چرا که می‌توانند در اصلاح روندهای مختلف اقتصادی تأثیرگذار باشند.

صادقی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در جامعه پزشکی باید مد نظر باشد اصلاح الگوی مصرف و تجویز دارو است، افزود: با توجه به استاندارد تجویز دارو که 2.5 قلم دارو است در استان ما 4.5 قلم دارو به صورت میانگین تجویز می‌شود که ما در این زمینه یکی از پر مصرف‌ترین کشورها به شمار می‌رویم.

وی تصریح کرد: در حوزه بسیج خواهران و جامعه زنان استان نیز با اصلاح الگوی خرید و تعمیم قناعت، صرفه‌جویی و مصرف بهینه می‌توانیم گام مثبتی در اقتصاد مقاومتی برداریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در این راستا در حوزه اقشار جامعه تازه شروع به کار کرده‌ایم اما در بسیج رشد خوبی در زمینه فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد:‌ آشنایی اعضا و افراد بیشتر در بحث تولید و توانمندی ظرفیت موجود در استان و بسیج خیلی بالا است و این امکان وجود دارد که ما در این زمینه رشد چشمگیری داشته باشیم.

صادقی یادآور شد: از دیگر اقدامات ما در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در ادارات تشکیل اتاق فکر است که در این راستا هر 15 روز جلسه‌ای در ادارات در زمینه اقتصاد مقاومتی و برای بررسی مشکلات و موانع و حل آن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: ما در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر شعاری عمل کرده‌ایم که امید است دستگاه‌های دولتی و کسانی که صاحبنظر هستند کمک کنند تا از این مرحله نیز به خوبی عبور کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مربوط به کل دنیا است نه فقط ما، افزود: تحریم‌ها تنها درصد کمی تأثیر دارند و در حال حاضر تمام دنیا درگیر موضوعات اقتصادی است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای داشتن اقتصادی پویا و کشوری نمونه باید به سمت اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف حرکت کنیم و هر کس به اندازه‌ای که می‌تواند کار انجام دهد تا این امر در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول