اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه فرهنگی فارس صورت گرفت

بررسی طرح‌های شاخص ارائه شده سبک زندگی

خبرگزاری فارس: کارگروه فرهنگی فارس، در جلسه‌ای طرح‌های شاخص ارائه شده در این استان در زمینه سبک زندگی را بررسی کرد.

بررسی طرح‌های شاخص ارائه شده سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان فارس، طرح شاخص‌های سبک زندگی با محوریت موضوعات علمی و پژوهشی، تبلیغات شهری، فراخوان گسترده استانی در قالب جمع‌آوری ایده‌های کاربردی با نام گامی در مسیر و تولید محصولات و مکتوبات و اجرای برنامه‌های عملیاتی در سطح شهر توسط حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی ارائه شد که مورد استقبال مجامع و سازمان‌های دست‌اندرکار فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.

در این جلسه پیشنهاد ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای مشارکت در ایجاد کارگروهی تخصصی و تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها با محوریت مدیرکل اجتماعی استانداری مطرح شد.

همچنین پیشنهاد ستاد پیشگیری از وقوع جرم این استان در قالب طراحی یک مدل پیشگیرانه در وقوع جرم و تبیین شاخص‌های سبک زندگی بر محور قانون‌مداری مطرح شد.

در ادامه بررسی چرایی‌های اعلام شده در شاخص‌ها، بحث و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های اسلامی و تولید مبانی دینی در زمینه شاخص‌ها بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی این استان گذاشته شد.

همچنین برخی از برنامه‌های امور بانوان استانداری فارس در زمینه تحکیم بنیان خانواده مطرح و از برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، کارآفرینی توسط تشکل‌های بانوان و اجرای طرح توانمندسازی با همکاری این حوزه خبر داده شد.

بر اساس این گزارش، در زمینه اجرای طرح شاخص‌های سبک زندگی با عنوان «گامی در مسیر»، اقداماتی مانند تشکیل دبیرخانه سبک زندگی در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری، تهیه فرم ارائه طرح و ایده خلاقانه در شاخص‌های سبک زندگی و ارسال 7 هزار برگ از این فرم به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، شناسایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با فعالیت‌های سبک زندگی در این استان و کشور، ارسال 20 هزار پیامک به شهروندان با هدف اطلاع‌رسانی و اعلام شاخص‌های سبک زندگی، چاپ شاخص‌های سبک زندگی در ویژه نامه بصیرت به تیراژ 5 هزار نسخه و اطلاع‌رسانی این شاخص‌ها به شهروندان به صورت نصب بنر، بیلبورد، استند و... به صورت گسترده در سطح شهر توسط معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز صورت گرفته است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول