اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره بزرگ توریستی شمال‌غرب کشور از اول بهمن ماه

جشن گردشگران در زمستان سحرآمیز سرعین

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری سرعین گفت: از اول بهمن ماه امسال جشنواره گردشگری زمستانی در شهر توریستی سرعین آغاز می‌شود.

جشن گردشگران در زمستان سحرآمیز سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی واحد عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در سرعین اظهار داشت: این جشنواره تا 15 اسفندماه با مشارکت بخش خصوصی و همچنین فعالان حوزه گردشگری، تفریحات سالم و ورزش‌های زمستانی در شهر سرعین برگزار شده که انتظار می‌رود شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در این ایام باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این جشنواره در ایام پرخیر و برکت و پرمیمنت ربیع‌الاول و روزهای خوش میلاد نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود، سعی شده برنامه‌های متنوع موسیقی و همچنین گروه‌های نمایشی تدارک دیده شود تا بهتر بتوانیم از میهمانان و مسافران زمستانی استقبال کنیم.

واحد به ارایه تخفیفات 30 تا 50 درصدی از صاحبان هتل‌ها، واحدهای پذیرایی و مجموعه‌های آب گرم شهر سرعین اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی را فراهم کرده تا گردشگران از زیبایی‌های منحصر به فرد ایام زمستان سرعین نیز استفاده کنند.

این مسئول کانون و نقطه اصلی برگزاری این جشنواره را پیست الوارس اعلام کرد و بیان داشت: این پیست که با همکاری بخش خصوصی احداث شده با داشتن امکانات متنوع نظیر تله‌سیژ توانسته در خدمت گردشگران و همچنین علاقمندان به کوه و اسکی زمستانی باشد تا از فضای به وجود آمده برای تفریحات سالم استفاده کافی را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره‌های زمستانی سعی شده تورهای گردشگری یک تا پنج روزه را نیز برای نقاط مختلف استان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته با برنامه‌های متنوع در خدمت مسافران داخلی و خارجی باشیم.

سرپرست فرمانداری سرعین یادآور شد: ‌پیش‌بینی می‌کنیم صدها گردشگر خارجی نیز از طریق گمرک بیله‌سوار از این جشنواره استقبال کنند و از فرصت پیش آمده برای بهره‌گیری از برنامه‌های تفریحی، توریستی استفاده لازم را ببرند.

واحد به هدف‌گذاری انجام شده برای ورود 12 میلیون گردشگر تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: حدود 9 میلیون گردشگر از ابتدای امسال تاکنون وارد شهر سرعین شدند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم 300 تا 500 هزار نفر دیگر را نیز از طریق جشنواره‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه جذب قطب گردشگری کشور یعنی سرعین کنیم.

وی افزود: کمیته‌های برنامه‌ریزی ستادهای تسهیلات نوروزی نیز فعالیتشان را آغاز کردند و در 70 روزی که تا پایان سال و تعطیلات عید فرصت داریم با همکاری شهرداری و دیگر مجموعه‌ها سعی داریم کاستی‌ها و نواقص را برطرف کرده و زمینه‌ای مساعد برای حضور میهمانان داخلی و خارجی فراهم آوریم.

جشنواره گردشگری زمستانی علاوه بر سرعین در اندبیل خلخال نیز برای چهارمین سال متوالی برگزار شده و قرار است در این جشنواره برنامه‌های مختلفی نظیر اسکی، تیوپ‌سواری، تفریحات سالم محیطی و همچنین ساخت آدم‌ برفی توسط گروه‌های هنری مختلف و علاقمندان انجام شود.

انتهای پیام/62001/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول