اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

ظرفیت‌های گردشگری همدان مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری همدان مغفول مانده است، گفت: معرفی درست از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همدان، می‌تواند آن را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.

ظرفیت‌های گردشگری همدان مغفول مانده است

حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه کهن‌شهر همدان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری است، افزود: واقعیت این است که از منابع و قابلیت‌های گردشگری این شهر غفلت شده و آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: باید بیش از گذشته داشته‌های خودمان در زمینه گردشگری به جهانیان بشناسانیم و از این ظرفیت عظیم برای تقویت صنعت توریسم همدان و درآمدزایی آن استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تمرکز کشورها بر صنعت توریسم و گردشگری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورها در مقایسه با همدان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتری هستند اما با برنامه‌ریزی و تبلیغ از ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌اند ولی متأسفانه ما در زمینه معرفی داشته‌های خود توفیقات لازم را نداشته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی در همدان یکی از اهداف آن را معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی همدان دانست و اظهار داشت: برخورداری از تاریخ و تمدن عظیم از یک سو و وجود مناظر طبیعی از سوی دیگر از موضوعاتی است که می‌تواند همدان را از هر نظر برای قطب گردشگری، مطرح کند.

قهرمانی‌مطلق از صنایع دستی زیبای همدان سخن راند و افزود: فرهنگ خاص و غنای مردم ما همه و همه در کنار هم ‌می‌تواند برای جذب گردشگر مفید واقع شود.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر بتوانیم بحث گردشگری همدان را به طور عینی و ملموس برای علاقه‌مندان معرفی کنیم، در آن صورت از نظر کسب درآمد و ایجاد ارزش افزوده برای استان گام‌های ارزشمندی را برداشته‌ایم.

*چرخ مالی همدان با مسائل گردشگری به گردش در می‌‌آید

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه چرخ مالی همدان فقط و فقط می‌تواند از طریق مسائل گردشگری به گردش در آید، ابراز داشت: ورود به این حوزه مهم می‌تواند آثار و برکات خوبی را برای همدان در بر داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغ جاذبه‌های گردشگری همدان باید مستمر باشد، ابراز داشت: اینکه تصور کنیم، برگزاری جشنواره زمستانی در یک مقطع چند روزه، راهکار معرفی همدان است و کار تمام شده، ساده‌اندیشی است.

قهرمانی‌مطلق در ادامه به لزوم ایجاد گردشگری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز گردشگری در فضای مجازی بسیار مورد تأکید است تا افراد بدون حضور در یک مکان تاریخی، بتوانند از فضاهای دیدنی بازدید کنند.

وی اظهار داشت: در پی آن هستیم که مدت اقامت مسافر را در همدان افزایش دهیم چرا که با این اتفاق، عملاً شاهد حضور بیشتر گردشگر و علاقه‌مندی به بازدید متقاضیان از مناطق مختلف خواهیم بود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان باید به صورت منسجم و متوازن اقدام کرد، افزود: شناساندن روستاهای هدف گردشگری همدان از موضوعاتی است که در جلب و جذب گردشگر می‌تواند مثمر ثمر باشد.

به گفته وی برخی از گردشگران فقط برای یک شب خوابیدن در یکی از خا‌نه‌های‌ روستاهای هدف گردشگری مانند روستای علیصدر، حاضرند مبالغ زیادی را هزینه کنند که این موضوعات را باید مورد توجه قرار داد.

قهرمانی‌مطلق در پایان تأکید کرد: در سطح استان روستاهای هدف گردشگری کم نیست و باید نسبت به معرفی آنها اقدامی در خور شود.

انتهای پیام/89002/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول