اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد همدان تاکید کرد

توسعه زیرساخت‌های استاندارد در جامعه

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: باید سیاستگذاری‌ها، هدف‌گذاری‌ها و راهبردهای استاندارد در راستای توسعه زیرساخت‌ها و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد انجام شود.

توسعه زیرساخت‌های استاندارد در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری عصر دوشنبه در حاشیه همایش نقش استاندارد در تولید ملی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگسازی و ترویج استاندارد در جامعه ضروری و حائز اهمیت است افزود: یکی از مهمترین مخاطبین استاندارد مدارس است و برای نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در افکار معلمان و دانش‌آموزان این همایش را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ استاندارد در مدارس درست اجرا شود از این موضوع در توسعه پایدار کشور بهره‌برداری زیادی خواهیم کرد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان به تفاهم‌نامه استاندارد با سازمان دانش‌آموزی استان اشاره کرد و بیان داشت: در این تفاهمنامه منعقد شده که مدارس به سمت سه موضوع استانداردسازی فضای مدارس، آموزش‌ها و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در افکار معلمان و دانش‌آموزان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شده که دوره آموزشی استانداردسازی مدارس برای مدیران مدارس نیز برگزار شود.

تیموری ادامه داد: در این سیستم به جای اینکه کارشناسان استاندارد به مدارس وارد شوند مدیران را آموزش می‌دهیم که به عنوان رابطین و کارشناسان استاندارد با مدارس این وظیفه را انجام دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مدارس به معنای واقعی استاندارد هم در فضای مدرسه و هم در آموزش را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان در ادامه با اشاره به اینکه امروز تعداد 75 نفر از مدیران مدارس ابتدایی استان در همایش شرکت کردند، یادآور شد: این مدیران بیش از 20 هزار نفر از دانش‌آموزان را در طول سال تحصیلی با برگزاری دوره‌های آموزشی با فرهنگ استاندارد آشنا خواهند کرد.

* توسعه زیرساخت‌های استاندارد در جامعه

وی افزود: اعتقاد استاندارد بر این است که سیاستگذاری‌ها، هدف‌گذاری‌ها و راهبردهای استاندارد در راستای توسعه زیرساخت‌ها و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد انجام شود.

تیموری تأکید کرد: با توسعه زیرساخت‌های استاندارد در جامعه و بهبود کیفیت کالاهای تولید داخلی اطمینان و گرایش جامعه برای استفاده از محصولات تولد ملی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های استاندارد و افزایش کیفیت محصولات داخلی در شرایط تحریم هم خودکفایی را ایجاد می کند هم به توسعه صادرات غیر نفتی کمک خواهد شد تا در راستای توسعه پایدار گام‌های محکم‌تری را برداریم.

مدیرکل استاندارد همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی بازخورد این همایش در آموزش‌دیدگان پاسخ داد: آموزش افرادی که در خط مقدم جبهه کیفیت مطلوب کالاها هستند اثرات خیلی سریعی خواهد داشت.

وی به تشکیل سازمان یا جامعه نظام کنترل کیفیت در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان داشت: مدیران کنترل تاییدیه فعالیت را از سازمان استاندارد دریافت می‌کنند اما حقوق خود را از واحدهای تولید اخذ می‌کنند و در قانون جدید جامعه نظام کنترل کیفی ایجاد خواهد شد.

تیموری در پایان تأکید کرد: جامعه نظام کنترل کیفی شبیه نظام‌های مهندسی ساختمان، معدن و پرستاری است و در راستای قانونمند شدن معرفی مسئولان کنترل کیفی به واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/89019/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول