اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سمینار زایمان ایمن:

خدمات مامایی استاندارد در کشور ما وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سمینار زایمان ایمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تجهیز اتاق‌های زایمان یکی از نیازهای حوزه بهداشت برای کاهش میزان شیوع سزارین است.

خدمات مامایی استاندارد در کشور ما وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهری اردکانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سمینار زایمان ایمن که در تالار زکریا دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات زایمان در کشور ما این است که جراح‌ها نمی‌توانند به مراقبت‌های پزشکی امید داشته باشند.

وی تصریح کرد: در واقع خدمات مامایی استاندارد که بتواند از بروز زایمان‌های سزارینی پیشگیری کند در کشور ما وجود ندارد.

رئیس سمینار زایمان ایمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به مشکلاتی که در نظام سلامت کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: در مورد مقوله زایمان نیز مانند مقوله‌های دیگر ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که به خودی خود سبب بالا رفتن میزان سزارین‌ها می‌شود.

اردکانی تاکید کرد: در واقع پیش از اینکه به بالا بودن میزان سزارین در کشور ایراد گرفته شود باید برای بهبود شرایط و بالا بردن ایمنی در زایمان برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در کشور بیشتر تجهیز اتاق‌های عمل جراحی زایمان مد نظر است بیان کرد: این در حالی است که تجهیز اتاق‌های زایشگاه برای کشور مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند عوارض مادران را کاهش دهد.

رئیس سمینار زایمان ایمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه انجام دادن عمل‌های سزارین برای افرادی که برای بار اول زایمان می‌کنند احتمال تکرار این عمل را بالا می‌برد، اظهار کرد: باید ترس از درد را در مادران جوان که برای اولین بار زایمان می‌کنند از بین برد تا انجام عمل سزارین تکرار نشود.

اردکانی با اظهار ناراحتی از وجود تصورات نادرست در مورد پزشکان برای انجام عمل‌های جراحی سزارین در مادران تاکید کرد: در بسیاری از موارد انجام دادن سزارین برخلاف آنچه که عموم تصور می‌کنند به دلایل مادی نیست و به خاطر نبود تجهیزات لازم در اتاق‌های زایمان است.

وی با اشاره به نکوهش مادران و رفتارهای نا به جای پرسنل بیمارستان‌ها با افرادی که با درد زایمان دارند، متذکر شد: از روش‌های بی‌دردی هنگام زایمان به صورت آکادمیک در بیمارستان‌ها استفاده نمی‌شود.

رئیس سمینار زایمان ایمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه یکی از روش‌های آسان و کم هزینه پیشگیری از بروز سزارین‌های بی‌دلیل، آموزش است، یادآور شد: آموزش‌های زمان بارداری در زمینه‌های ورزش و تحرکات بدنی زمان بارداری و راه‌های پیشگیری از زایمان‌های دردناک می‌تواند در کاهش تعداد سزارین‎ها کمک چشمگیری داشته باشد.

اردکانی ادامه داد: همچنین کاهش مداخلات غیرضروری حین زایمان و گرفتن آمار عملکردی از آمار سزارین‌های انجام شده توسط جراحان و زایمان‌های طبیعی موفق انجام گرفته توسط ماماها، می‌تواند میزان شیوع سزارین را کاهش دهد.

وی افزود: اقداماتی مانند استفاده از روش‌های بی‌دردی کامل، اجرای طرح مامای همراه در کشور، جلب مشارکت رسانه ملی برای تبلیغ زایمان طبیعی، تجهیز زایشگاه‌ها و پرسنل زایشگاه‌ها، آموزش مادران و ایجاد شرایط همراه با تکنولوژی برای زایمان‌های طبیعی نیز می‌تواند در کاهش شیوع سزارین مؤثر باشد.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول