اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

استاندارد وسایل گرمایشی در کشور اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: تمام تجهیزات و وسایل گرمایشی تولید شده در کشور دارای پروانه استاندارد هستند و تمام وسایل گاز‌سوزی که در کشور تولید می‌شود مشمول استاندارد اجباری هستند.

استاندارد وسایل گرمایشی در کشور اجباری است

غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ توسعه مقوله استاندار‌سازی در جامعه باید نهادینه شود، اظهار کرد: اداره کل استاندارد متولی نصب صحیح وسایل گرمایشی در منازل نیست و این اداره تنها در راستای استاندارد بودن وسایل گرمایشی تولید شده نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای دهه فجر برنامه‌ای در دستور کار خود دارید، اضافه کرد: در زمینه عمرانی طرح یا پروژه‌ای برای افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر امسال در دستور کار این اداره قرار ندارد اما برنامه‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های دهه فجر در دستور کار اداره کل استاندارد استان قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال این مراسم‌ها را هر چه با‌شکوه‌تر برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای تشویق به ترویج و نهادینه شدن فرهنگ توجه به استاندارد‌سازی در زمینه‌های مختلف در دهه فجر امسال در استان برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و هر ساله با آغاز زمستان و فصل سرما شاهد وقوع آتش‌سوزی‌ها و گاز‌گرفتگی‌هایی در منازل و اماکن مسکونی هستیم به چه میزان به استاندارد بودن وسایل گرمایشی در استان توجه می‌شود، ادامه داد: تمام وسایل گاز‌سوزی که در سطح کشور تولید می‌شود مشمول استاندارد اجباری هستند.

شفیعی با بیان اینکه تمام تجهیزات و وسایل گرمایشی تولید شده در سطح کشور دارای پروانه استاندارد هستند، تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد نیز تمهیداتی را در راستای استاندارد بودن وسایل گرمایشی در سطح کشور انجام می‌دهد و در حال حاضر قطعه‌ای با عنوان ODS وجود دارد که نصب این دستگاه و قطعه روی تمام بخاری‌های دودکش‌دار و بدون دودکش الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه با نصب این دستگاه بر روی بخاری‌ها در صورتی که میزان اکسیژن داخل ساختمان کم‌تر از حد معمول باشد بخاری‌های داخل منازل به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود، افزود: اما بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که بیشترین مشکلات موجود در راستای گاز‌گرفتگی‌های داخل منازل به دلیل عدم نصب صحیح وسایل گاز‌سوز است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت:  وسایل گاز‌سوز موجود در منازل استاندارد هستند اما بیشترین مشکلات مشکلات موجود در راستای گاز‌گرفتگی‌ها به این دلیل بوده که دودکش استفاده شده برای بخاری‌ها غیراستاندارد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد بخاری‌های استفاده شده در منازل استاندارد هستند اما این بخاری‌ها به صورت غیر‌استاندارد استفاده می‌شوند، اظهار کرد: مردم باید در راستای نصب صحیح تجهیزات و وسایل گرمایشی در منازل تلاش کنند.

شفیعی با تاکید بر اینکه از دودکش‌های استاندارد باید برای نصب وسایل گرمایشی در منازل استفاده شود، ادامه داد: در صورتی که مردم به نصب صحیح این وسایل توجه کنند و مسائل ایمنی را در این زمینه رعایت کنند در راستای افزایش و ارتقای سلامت خود توجه می‌کنند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول