اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد خبر داد:

توسعه توقفگاه هواپیما در فرودگاه شهید صدوقی یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد از توسعه توقفگاه هواپیما در فرودگاه یزد خبر داد و گفت: این پروژه در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

توسعه توقفگاه هواپیما در فرودگاه شهید صدوقی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سعدالله وطن‌خواه ظهر امروز در نشست خبری معاون عمرانی استاندار یزد با مدیران حوزه‌های مرتبط با ارائه آماری از پروازهای مسافری سال 90 نسبت به سال 84 اظهار داشت: این پروازها از رشد 34.9 درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین با مقایسه آماری مسافران جابه‌جا شده در سال 84 با سال 90 بیان داشت: در این زمینه نیز از رشد 68 درصدی برخوردار بوده‌ایم ضمن اینکه در بخش حمل بار نیز شاهد رشد 183 درصدی در این مدت بوده‌ایم.

وطن‌خواه یادآور شد: یک‌هزار و 133 پرواز در سال 84 اکنون به بیش از 3 هزار پرواز رسیده است و 300 هزار مسافر در سال 84 اکنون به جابه‌جایی بیش از 470 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: میزان جابه‌جایی بار نیز از یک‌هزار و 400 تن در سال 84 به 4 هزار تن در سال جاری رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد همچنین با اشاره به پروازهای عتبات عالیات عنوان کرد: امسال 102 پرواز رفت و برگشت شامل 22هزار مسافر و 261 تن بار در این بخش صورت گرفته است.

وطن‌خواه خاطرنشان کرد: در زمینه حج عمره نیز امسال 153 پرواز صورت گرفت که در این پروازها 41 هزار زائر با 633 کیلوگرم بار به پرواز درآمدند.

وی تعداد پروازهای حج تمتع در سال جاری را نیز 9 پرواز با هزار و 945 مسافر و 140 تن بار اعلام کرد.

وطن‌خواه همچنین خاطرنشان کرد: امسال 57هزار مسافر خارجی از طریق فرودگاه‌های استان یزد جابه‌جا شده‌اند.

وی همچنین با بیان دلیل اهمیت فرودگاه استان یزد، افزود: عبور کلیه پروازهای آسیای جنوب شرقی از آسمان یزد، فرودگاه این استان را در کل کشور حائز اهمیت کرده به همین دلیل توسعه فرودگاه جزو برنامه‌های استانی و ملی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال در فرودگاه‌های یزد اظهار داشت: توقفگاه هواپیما در فرودگاه یزد توسعه می‌یابد به نحوی که 38 هزار مترمربع بر ظرفیت موجود افزوده می‌شود.

وی همچنین از توسعه ترمینال فرودگاه یزد خبر داد و افزود: این اقدام نیز با اعتبار 700 میلیون تومان انجام می‌شود.

وطن‌خواه با اشاره به سایر پروژه‌های فرودگاه‌های یزد در ایام الله دهه فجر یادآور شد: مجموع این پروژه‌ها با اعتبار 4 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروازهای دایر شده در فرودگاه یزد اظهار داشت: در 20 روز گذشته دو پرواز به کیش دایر شد و با آغاز دهه فجر نیز دو پرواز دیگر از یزد به کیش راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه دو پرواز نیز برای مشهد راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد همچنین از برقراری پروازهای حج عمره از دوم بهمن ماه سال جاری خبر داد.

در این نشست که به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد، 10 نفر از مدیران کل مرتبط با حوزه معاونت عمرانی استانداری به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول