اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

همه راه‌های یزد پاسخگوی ظرفیت خودروهای موجود هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به افزایش آمار تصادف‌ها در استان یزد گفت: اشکال از ظرفیت راه‌ها نیست و همه راه‌های استان پاسخگوی ظرفیت خودروهای موجود هستند.

همه راه‌های یزد پاسخگوی ظرفیت خودروهای موجود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی رضایی ظهر امروز در نشست مشترک معاون استاندار یزد و خبرنگاران با 10 مدیرکل حوزه‌های معاونت عمرانی استانداری یزد اظهار داشت: در سال جاری یزد رکوددار کاهش تصادفات بود و کاهش آن تا 30 درصد نیز رسید اما وقوع بسیاری از تصادفات نیز اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: کویری و طولانی بودن راه‌های یزد در افزایش تصادفات تاثیرگذار است زیرا عامل 46 درصد حوادث جاده‌ای در این استان انحراف از مسیر است که علت عمده انحراف از مسیر نیز خستگی است که خستگی ناشی از طولانی بودن جاده‌ها و کویری بودن آنهاست.

رضایی یادآور شد: در حال حاضر همه راه‌های استان یزد پاسخگوی ظرفیت موجود هستند اما در برخی راه‌ها می‌توان با دو بانده کردن مسیر، خطاهای انسانی در تصادفات را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی شهرستان طبس بسیار حادثه‌خیز است، افزود: برای دو بانده کردن این جاده به 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضایی با تاکید بر اینکه نگهداری راه‌ها نیز از موارد بسیار مهمی است که اغلب مورد غفلت رسانه‌ها قرار گرفته است، یادآور شد: منابع مالی را بیشتر به بخش نگهداری راه‌ها سوق داده‌ایم و از افتتاح پروژه‌های جدید خودداری شده تا پروژه‌های جدید به سامان برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید چهار تا شش درصد ارزش راه‌ها برای نگهداری آنها هزینه شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهم در بخش راه استان یزد اظهار داشت: در یزد چهار پروژه ملی

راور - دیهوک، یزد - سورمق، جاده کنارگذر فولاد و 250 کیلومتر آسفالت راه روستایی در زمره پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفت.

وی افزود: پروژه راور - دیهوک در پنج قطعه در دست اجراست و امیدواریم با ادامه این روند، 210 کیلومتر از راه‌های دسترسی استان یزد به بزرگراه تبدیل شود.

رضایی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان یزد 204 پروژه استانی و 96 پروژه ملی در دست احداث است، عنوان کرد: این طرح‌‌ها با اعتبار 75 میلیارد تومان در دست اجراست که عمده اعتبار در نظر گرفته شده صرف توسعه و نگهداری راه‌ها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های شهرداری عنوان کرد: تا شهریور سال 84 در مجموع سه پروژه طرح تفضیلی در یزد تعیین شده بود اما پس از آن 19 پروژه طرح تفضیلی در استان یزد تهیه و تصویب شد.

وی همچنین ادامه داد: طی سال‌های 81 تا 90، حدود 133 میلیون مترمکعب سند مالکیت به نام دولت اخذ شد اما فقط در سال جاری 12 میلیون مترمربع سند مالکیت به نام دولت اخذ شد.

در این نشست که به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد، معاون عمرانی و 10 مدیرکل حوزه معاونت عمرانی استانداری یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول