اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن یزد:

روزانه 506 واگن در یزد بارگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌ آهن یزد با اشاره روند افزایشی بارگیری و حمل بار توسط خطوط ریلی استان یزد گفت: در یزد روزانه بیش از 506 واگن بارگیری می‌شود.

روزانه 506 واگن در یزد بارگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد دهقان‌پور پیش از ظهر امروز در نشست مشترک معاون عمرانی استاندار یزد با خبرنگاران و 10 مدیرکل حوزه عمرانی استان یزد اظهار داشت: حمل و نقل ریلی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و راه آهن یزد نیز با 700 کیلومتر خط آهن، یکی از پرترددترین خطوط کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به روند افزایشی بارگیری توسط خطوط ریلی یزد افزود: در راه آهن یزد طی سال جاری بیش از 11 میلیون تن بار با 4هزار و 676 واگن بارگیری شد.

دهقان‌پور عنوان کرد: در سال جاری در هر سه دقیقه یک واگن مستمر و بدون تعطیلی بارگیری شده و می‌توان گفت در راه آهن یزد روانه 506 واگن بارگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز راه آهن یزد بالاترین واگن ترانزیت در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه آهن یزد با اشاره به میزان حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر و بار در خطوط راه آهن و مقایسه آن با سال 84 اظهار داشت: در سال 84، یک‌هزار و 140 کیلومتر خط آهن در استان یزد موجود بود که این میزان هم‌اکنون به یک‌هزار و 204 کیلومتر رسیده است ضمن اینکه تعداد رام مسافری شش مورد بود که این میزان اکنون به 16 رام رسیده است.

دهقان‌پور، تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط خطوط ریلی در استان یزد را 953 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال جاری هزار و 970 نفر از طریق خطوط ریلی سفر کرده‌اند ضمن اینکه امسال میزان بارگیری در راه آهن یزد 15 میلیون تن بوده در حالی که این رقم در سال 84 حدود 10 میلیون تن بوده است.

وی تعداد ایستگاه‌های استان یزد را نیز در حال حاضر 43 مورد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد این ایستگاه‌ها در سال 84 حدود 37 مورد بوده است.

دهقان‌پور با اشاره به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه آهن یزد خاطرنشان کرد: رفع گلوگاه‌های ترانزیتی یکی از پروژه‌هایی است که در سطح کشور در حال اجراست و در استان یزد نیز با تخصیص اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان از این محل، تونل زرین در طول مسیر اردکان - چادرملو در حال احداث است.

وی با بیان اینکه 27 درصد بار کل کشور از این مسیر از طریق خطوط ریلی حمل و نقل می‌شود، عنوان کرد: قطارها در مناطق کوهستانی با مشکل مواجه می‌شوند به همین دلیل با احداث تونل 800 متری زرین، این مشکل حل شده و میزان ترانزیت بار با رفع آن در این خط یک و نیم برابر شده است.

دهقان‌پور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد انتقال خط آهن به بیرون از شهر اظهار داشت: با دو خطه شدن خط آهن

بافق - اردکان، بخش قطارهای باری به بیرون از شهر منتقل می‌شود اما قطارهای مسافربری همچنان در درون شهر و به منظور رفاه حال مسافران در مرکز شهر به خدمات‌دهی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه روزانه 4 هزار نفر از ترمینال مسافربری یزد سرویس داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: در یزد هفت قطار از مبدا یزد به اقصی نقاط کشور حرکت می‌کنند و روزانه 10هزار نفر از خطوط ریلی استان عبور می‌کنند.

دهقان‌پور در مورد رفع مشکلات ایستگاه و ترمینال یزد گفت: پله برقی با کمک معاونت عمرانی استانداری یزد تامین اعتبار و خریداری شده و کارهای عمرانی آن نیز انجام شده و به زودی پله برقی در محل ایستگاه یزد راه‌اندازی می‌شود.

وی از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در راه آهن یزد را نیز احداث 13 ایستگاه جدید و دو خطه کردن راه آهن بافق - اردکان اعلام کرد.

در این نشست که با حضور 10 مدیرکل استان یزد در حوزه عمرانی برگزار شد، معاون عمرانی و مدیران حوزه مدیریتی وی به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول