اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

333 پروژه عمرانی در یزد بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری بیش از 333 پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان یزد با اعتباری بالغ بر 296میلیارد تومان خبر داد.

333 پروژه عمرانی در یزد بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حیدر نوروزی صبح امروز در نشستی مشترک با خبرنگاران و 10 مدیرکل حوزه عمرانی راه و مسکن با گرامی‌داشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت ایام دهه فجر در سراسر استان یزد بیش از 333 پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان با اعتباری بالغ بر 296 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های کشاورزی، مخابرات، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن، شهرداری‌های استان، میراث فرهنگی و صنایع دستی، نوسازی مدارس، برق منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، مسکن مهر، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت گاز شهری و روستایی، شهرک‌های صنعتی، آبفا و آبفار، کتابخانه‌ها، فرودگاه‌ و ... در 11 شهرستان استان یزد بهره‌برداری و افتتاح می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه استان یزد در مرکز کشور قرار دارد و از نظر حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اولویت اساسی برای استان یزد و وزارت راه و شهرسازی، احداث، تعمیر و نگهداری راه‌های شریانی است.

وی با تشریح پروژه‌های این بخش به مقایسه وضعیت راه‌ها از سال 84 تاکنون پرداخت و عنوان کرد: در استان یزد در سال 1384 میزان بزرگراه‌های استان یزد 209 کیلومتر بود اما اکنون 556 کیلومتر بزرگراه در استان یزد وجود دارد.

نوروزی همچنین یادآور شد: یزد در سال 84 حدود 656 کیلومتر راه اصلی داشت که اکنون این میزان به هزار و هفت کیلومتر رسیده زمینه اینکه هزار و 802 راه فرعی در آن زمان اکنون به هزار و 632 کیلومتر و هزار و 832 کیلومتر راه روستایی اکنون به 2هزار و 353 کیلومتر رسیده است.

معاون عمرانی استاندار یزد نیز عنوان کرد: راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در سراسر استان یزد نیز تکمیل شده و اکنون هدف‌گذاری بر روی تکمیل راه‌ روستاهای 20 خانواری استان یزد است.

وی تصریح کرد: در مجموع در استان یزد 42 پروژه راه روستایی و 23 پروژه بزرگ ملی داریم و اداره کل راه و شهرسازی علاوه بر پروژه‌های احداثی بودجه و نیروی بسیاری در بحث نگهداری راه‌ها صرف کرده است.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های راه آهن استان یزد اظهار داشت: تونل زرین با اعتبار 27 میلیون تومان هم‌اکنون در دست احداث است و از دیگر پروژه‌های مهم راه آهن یزد می‌توان به دو خطه کردن خط بافق - اردکان و ساخت 13 ایستگاه در طول مسیر ریلی استان یزد اشاره کرد.

وی در این بخش نیز به مقایسه داشته‌های سال 84 تاکنون پرداخت و افزود: در سال 84، هزار و 140 کیلومتر خط آهن در استان یزد موجود بود که این میزان هم‌اکنون به هزار و 204 کیلومتر رسیده است ضمن اینکه تعداد رام مسافری شش مورد بود که این میزان اکنون به 16 رام رسیده است.

نوروزی تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط خطوط ریلی در استان یزد را 953 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال جاری هزار و 970 نفر از طریق خطوط ریلی سفر کرده‌اند ضمن اینکه در زمینه بارگیری نیز بیش از 5میلیون تن افزایش در سال جاری نسبت به سال 84 داشته‌ایم.

وی تعداد ایستگاه‌های استان یزد را نیز در حال حاضر 43 مورد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد این ایستگاه‌ها در سال 84 حدود 37 مورد بوده است.

نوروزی همچنین به تشریح برنامه‌ها و عملکرد فرودگاه‌های یزد پرداخت و افزود: به دلیل اهمیت فرودگاه استان یزد و عبور کلیه پروازهای آسیای جنوب شرقی از آسمان یزد، فرودگاه این استان در کل کشور حائز اهمیت است به همین دلیل توسعه فرودگاه جزو برنامه‌های استانی و ملی است.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر در استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد در مجموع 31هزار و 672 مورد مسکن مهر احداث شده که 10هزار و 700 مورد آن توسط تعاونی‌ها، 2هزار و 49 مورد آن به صورت سه‌جانبه، 3هزار و 77 مورد آن به صورت اجاره پنج ساله، 7هزار و 270 مورد آن به صورت خود اجاره و بیش از 3هزار مورد توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و بیش از 2هزار واحد نیز توسط خیران مسکن‌ساز احداث شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد یادآور شد: تاکنون 5هزار و 165 واحد مسکن مهر در چند مرحله افتتاح شده و 7هزار و 800 واحد آن نیز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی در این بخش نیز به مقایسه دولت‌های قبلی با دولت نهم و دهم پرداخت و افزود:  در دولت پنجم و ششم 4هزار و 926 واحد، در دولت هفتم و هشتم، بیش از 2هزار واحد و در دولت نهم و دهم بیش از 222 هزار واحد مسکونی برای اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر احداث شده است.

در این نشست مدیران کل راه آهن یزد، راه آهن شرق، مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان، مدیرکل امور شهرداری‌های استان یزد، مدیرکل امور روستایی استانداری یزد و در مجموع 10 مدیرکل حوزه عمرانی در استان یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

این چهارمین نشست مشترک معاون عمرانی استاندار یزد با مدیران حوزه‌های عمرانی و خبرنگاران است که به همت روابط عمومی استانداری یزد تشکیل شده است.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول