اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد:

51 دفتر خدمات حمل و نقل روستایی به پایانه تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد از تبدیل 51 دفتر خدمات حمل و نقل روستایی به پایانه حمل و نقل در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

51 دفتر خدمات حمل و نقل روستایی به پایانه تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا بشیری در نشست معاون عمرانی استاندار یزد و 10 نفر از مدیران کل حوزه این معاونت با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 51 دفتر حمل و نقل روستایی در روستاهای استان یزد مشغول فعالیت هستند که در صورت اختصاص اعتبارات لازم و ایجاد زیرساخت‌ها، این دفاتر قابلیت تبدیل به پایانه حمل و نقل را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصادفات اخیر به ویژه در محورهای مواصلاتی شهرستان اردکان افزود: استان یزد در زمینه کشته‌های تصادفات از کاهش 32 درصدی برخوردار بود که این کاهش در کشور بی‌نظیر بود اما تصادف‌های رخ داده از 19 دی‌ماه سال جاری تاکنون در شهرستان اردکان و برخی دیگر از محورهای استان یزد، تکانی بزرگ به این آمار داد.

وی با بیان اینکه تصادف‌ها در جلسه‌ای تجزیه و تحلیل می‌شود، بیان داشت: برای رفع مشکلاتی که منجر به تصادفات شده‌اند، چاره‌اندیشی خواهد شد.

بشیری خاطرنشان کرد: گشت‌های نامحسوس پلیس برای رفع مشکل در نقاط حادثه‌خیز تدارک دیده شده که امیدواریم با فعالیت بیش از پیش این گشت‌ها همچنین ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و طبق مقررات، تا حد زیادی از آمار کشته‌شدگان تصادفات کاسته شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی ناوگان مسافربری در یزد اظهار داشت: رشد جابه‌جایی کالا در استان یزد از سال 75 تاکنون قابل توجه است به نحوی که در سال 75 حدود 2هزار و 575 هزار تن جابه‌جایی کالا داشتیم در حالی که این رقم هم‌اکنون به 17 میلیون تن رسیده است.

بشیری تاکید کرد: طی سال‌های 75 تا 91، رشد حمل و جابه‌جایی بار از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یزد سالانه 37 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: این افزایش در حالی صورت گرفته که میزان افزایش ناوگان حمل و نقل به این میزان نبوده است.

بشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ناوگان مسافربری استان یزد خاطرنشان کرد: وضعیت ناوگان مسافربری استان یزد مطلوب است به نحوی که در حال حاضر سن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یزد 10 سال و یزد یکی از جوان‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد همچنین میزان مسافران جابه‌جا شده در استان یزد را در سال 84 حدود 2میلیون و 77هزار نفر اعلام کرد و افزود: این رقم در سال جاری به و در دولت دهم به 3میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مسافران وارد شده به استان یزد از یک‌میلیون و 100هزار نفر در سال 84 به یک میلیون و 200 هزار نفر در سال جاری رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد همچنین از فعالیت بیش از 18 هزار نفر راننده شاغل در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان و سرمایه‌گذاری 14 هزار دستگاه کامیون توسط بخش خصوصی در این زمینه خبر داد.

وی با بیان اینکه استان یزد رتبه هفتم حمل و نقل کالا را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر تعداد 162 شرکت در بخش حمل و نقل کالا در سطح استان مشغول فعالیت هستند و عمده کالاهای حمل شده از مبدا استان، سنگ آهن، انواع کاشی، انواع آجر، انواع بلوک، انواع خاک معدنی و ساختمانی، ذغال سنگ، نفت و گاز، کلینکر و سیمان است.

این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد و چهارمین نشست مشترک خبرنگاران و معاون عمرانی استاندار یزد با مدیران کل حوزه مدیریت این معاونت است.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول