اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آذربایجان‌شرقی آمادگی همکاری در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی، توان همکاری در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت را دارد.

آذربایجان‌شرقی آمادگی همکاری در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر رسانه‌ای این نماینده مجلس، رضا رحمانی در نشست مشترک مدیران حوزه نفت کشور و فعالان صنعتی آذربایجان‌شرقی در تبریز با اشاره به توان شناخته شده این استان در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت خودرو اظهار کرد: این توان در زمینه تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت هم وجود دارد.

وی با اشاره به حجم بالای عملیات و گردش مالی صنعت نفت نسبت به صنعت خودرو اضافه کرد: در افزایش خوداتکایی این صنعت می‌توان از ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بهره برد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز کشورهای منطقه، در صورت بهره‌وری مناسب از توان صنعتی داخلی امکان حرکت به سمت صادرات قطعات و تجهیزات نفتی به این کشورها وجود دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به لحاظ ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی نقش ویژه‌ای در خنثی‌سازی تهدیدهای اقتصادی دشمن و عبور از تحریم‌ها دارد، افزود: با همکاری واحدهای صنعتی استان در زمینه تولید قطعات صنعت نفت مسیر خودکفایی کشور در این صنعت هموار می‌شود.

در این نشست تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی، گزارشی از توان این واحدها را ارائه کردند.

برپایی نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت در تبریز و حضور صنعتگران آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه‌های داخلی حوزه نفت از توافق‌های این نشست بود.

در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین آذربایجان‌شرقی و شرکت نفت به امضا رسید.

انتهای پیام/60001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول