اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد

لزوم بومی‌سازی علوم مشاوره‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خواستار بومی‌سازی و اسلامی کردن علوم مشاوره‌ای در کشور شد.

لزوم بومی‌سازی علوم مشاوره‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین روزی‌طلب در جمع مشاوران آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز با اشاره به تفاوت سبک زندگی بر مبنای فلسفه اسلامی و فلسفه اومانیستی غرب، اظهار داشت: سبک زندگی بر مبنای فلسفه اومانیستی پذیرش مسائل بر اساس رای اکثریت و دعوت به خود‌محوری و فرعونیت است.

این مسئول با اشاره به جایگاه امر مشاوره و مشورت در اسلام افزود: سبک زندگی بر مبنای اسلام پذیرش مسائل بر مبنای فطرت، دستور الهی و دعوت به عبودیت است.

روزی‌طلب عنوان کرد: اسلام تاکید بسیاری بر مشاوره و مشورت دارد و در آیات متعددی این امر را مورد تاکید قرار می‌دهد چنانکه در آیه 38 سوره شورا و 159 سوره آل عمران به این موضوع اشاره شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با قرائت آیه دیگری از قرآن بیان کرد: هنگامی خداوند پیامبر خود را به مشورت و توکل توصیه می‌کند تکلیف ما افراد عادی مشخص است.

وی در ادامه به بررسی ویژگی‌های مشاوران پرداخت و شرایط و وظایف مشاور در قبال مراجعان را با استناد به احادیث و متون دینی برشمرد و گفت: مشاور باید خردمند، دارای‌ ثبات ‌رای، ناصح، صاحب تجربه، دور‌اندیش، خداترس و متواضع باشد.

روزی‌طلب، آزادگی و حریت، تدین و دینداری و صداقت و راستگویی را از دیگر خصوصیات یک مشاوره خوب دانست و ابراز داشت: یک مشاور خوب باید ضمن اینکه به حرف‌های مراجع خود خوب گوش دهد از اظهارنظر و رای خام دوری کرده و راز نگه‌دار باشد.

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز و رئیس گروه مشاوره تربیتی استان فارس با مشاوران حاضر به گفت‌وگو پرداختند و در پایان جلسه نیز به سئوالات حاضران پاسخ داده شد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول