اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین خبر داد

اجرای 21 برنامه فرهنگی و ورزشی در سی و چهارمین بهار انقلاب در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین گفت: هم زمان با گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 21 برنامه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان در قزوین به اجرا در می‌آید.

اجرای 21 برنامه فرهنگی و ورزشی در سی و چهارمین بهار انقلاب در قزوین

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تاکید بر لزوم پرداختن به اجرای برنامه‌های دهه فجر از سوی ارگان‌های متولی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که موجب زنده نگاه داشتن و احیای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران می‌شود اجرای برنامه‌های مناسبتی در این ایام است، چرا که این انقلاب موجب استقلال و آزادی ایران و رهایی کشور از سلطه دشمنان شد.

وی افزود: 22 بهمن ماه سال 57 بزرگ‌ترین انقلاب قرن به رهبری امام خمینی (ره)، پشتیبانی مردم و خون پاک شهدا به پیروزی رسید، انقلابی که موجب برچیده شدن بساط امپراطوری شاهنشاهی که تحت سلطه استکبار جهانی و دشمنان اسلام فعالیت می‌کرد، شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین در ادامه بیان کرد: پیروزی انقلاب ایران آنقدر برای آمریکا و اسرائیل سخت و غیر قابل تحمل بود که در این 34 سال دشمنی و توطئه‌های بی‌شماری را برعلیه ملت و کشور ایران برنامه‌ریزی و اجرا کردند.

وزیری‌نژاد یادآور شد: بیداری، استقامت و شجاعت ملت ایران همواره موجب نقش بر آب شدن اهداف شوم دشمنان شد و از سویی موجب استقلال و آزادی ایران اسلامی و مهم‌تر از آن پیشرفت همه جانبه در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، پزشکی، علمی و فناوری‌های ماهواره‌ای شده است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم انقلاب ایران بر کشورهای جهان و شکل‌گیری بیداری اسلامی، متذکر شد: سال‌هاست که صدای انقلاب ایران از خاورمیانه تا شرق دور شنیده می‌شود و این نشانگر تأثیرگذاری قدرت الهی در این حرکت عظیم مردمی به رهبری امام راحل بوده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه 21 برنامه سازمان فرهنگی با موضوعات قرآنی، نمایشگاهی و مسابقات متعدد ورزشی به اجرا در می‌آید، افزود: اجرای بزرگ سرود "همسرایان فجر" یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است که در پایان راهپیمایی 22 بهمن ماه توسط یک هزار و 357 دانش‌آموز دختر در گلزار شهدا با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: شعر و آهنگ این سرود در مرکز موسیقی و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی در سه ماه کاری تولید شده که در کشور بی‌نظیر است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین به اقدامات انجام شده در حوزه فضاسازی شهری اشاره کرد و گفت: فضاسازی بیش از 30 میدان و معبر اصلی شهر به صورت مشارکتی به همراه سازمان‌های مختلف شهرداری و مناطق سه‌گانه متناسب با ایام الله دهه فجر به انجام می‌رسد تا سومین جشنواره بزرگ شهری تحقق یافته باشد.

وزیری‌نژاد در رابطه با فضاسازی‌ها اظهار داشت: 400 تیربرد، تلویزیون‌های شهری، تعدادی پل عابر پیاده و بیلبرد از 9 تا 25 بهمن ماه زیر پوشش تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های دهه فجر خواهد رفت.

این مسئول همچنین از برپایی تورهای قزوین‌گردی در این ایام خبر داد و گفت: در قالب این برنامه که به همت حوزه گردشگری به انجام می‌رسد، بازدید محلات 14 گانه‌ شهر از بناهای تاریخی به انجام می‌رسد، همچنین 20 و 21 بهمن ماه بازدید از موزه مردم‌شناسی قجر رایگان خواهد بود.

وی برگزاری مسابقات قرآنی «نغمه‌های آسمانی» که برای نخستین بار برای خانواده بزرگ شهرداری قزوین برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌ مناسبتی عنوان کرد و گفت: این مسابقات برای تمامی رده‌های سنی طراحی شده و 600 نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کردند.

وزیری‌نژاد در رابطه با برنامه‌هایی که خانه‌های فرهنگ در سطح محلات شهر برای شهروندان به اجرا در می‌آورند توضیح داد: برگزاری مسابقه حضوری «بیان خیانت‌های شاه ایران از زبان کودکان» در خانه فرهنگ پردیس، برپایی نمایشگاه «عکس انقلاب» در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س)، مسابقه نقاشی کودکان با هدف آشنایی آنان با اهداف انقلاب اسلامی ایران در خانه فرهنگ نواب و برپایی نمایشگاه کتاب در حوزه آثار مکتوب انقلاب برای آشنایی تمامی رده‌های سنی از جمله برنامه‌های خانه‌های فرهنگ است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین از برگزاری کارگاه آموزشی نقاشی و گرافیک «نقش نگاره‌های فجر» در 16 بهمن ماه خبر داد و گفت: در این کارگاه 34 هنرمند نقاش و طراح استان گردهم می‌آیند و آثاری را با موضوع انقلاب اسلامی ایران خلق خواهند کرد و آثار آنان در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) به نمایش در خواهد آمد.

این مسئول شاخص‌ترین برنامه ورزشی این ایام را حمل سی و چهارمین مشعل پیروزی انقلاب به 34 نقطه‌ شهر و نزد 34 مدیر شهری و استانی دانست و گفت: 34 اسکیت‌سوار این مشعل را از 12 تا 21 بهمن ماه با شاخه‌های گل به نزد مدیران می‌برند و ضمن قرائت میثاق‌نامه از آنها می‌خواهند جملاتی را با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی در لوح یادمان این ایام درج کنند.

وزیری‌نژاد ادامه داد: برگزاری مسابقات شنا (برای مردان و بانوان) از 15 تا 17 بهمن ماه، مسابقات دارت کارکنان شهرداری هم زمان با 19 بهمن ماه در سالن کوثر، رقابت‌های تنیس، شطرنج و دارت در شهرداری منطقه سه و برپایی برنامه تیراندازی برای کارکنان شهرداری در 18 بهمن ماه در سالن 22 بهمن از دیگر برنامه‌های ورزشی خواهد بود.

این مسئول از شرکت سازمان فرهنگی ورزشی در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب برپایی غرفه‌ای با هدف تبیین عملکرد سازمان و اجرای سه جنگ شبانگاهی به همت این ارگان با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین آحاد جامعه خبر داد.

وزیری‌نژاد در پایان عنوان کرد: مساعدت در برگزاری مسابقه سراسری «انفجار نور» و یک برنامه ورزشی که به ترتیب از سوی شهرداری‌های مناطق دو و یک قزوین به اجرا در می‌آیند و نیز مشارکت در برگزاری یادواره شهدای دو محله شهر از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی خواهد بود.

انتهای پیام/2667/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول