اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: 48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند که در مقایسه با میانگین کشوری 40 ثانیه بیشتر است.

48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، اسماعیل جانعلی‌پور در جلسه «ایجاد زیربناهای فرهنگی» در فرمانداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود کشور تصمیم‌گیری درباره مسایل فرهنگی به نوعی تصمیم‌سازی درباره جنگ نرم است و با تصمیمات درست فرهنگی به ویژه در فضای کتاب و کتابخوانی، می‌توان به گلوگاه ورودی دشمن ورود خوبی داشت.

وی جنگ نرم را یک اقدام پیچیده و پنهان سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی توسط قدرت‌های بزرگ جهان برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف دانست و ادامه داد: قدرت‌های بزرگ جهان با ایجاد جنگ نرم و تأثیر روی افکار و باورهای مردم تلاش دارند تا قلمرو اعتقادهای مردم را تصرف کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های گیلان با اشاره به اینکه همواره نگاه مردم و مسئولان باید نگاه فرهنگی باشد، خاطر نشان کرد: آمار میانگین مطالعه افراد در گیلان 13 دقیقه و 33 ثانیه در روز برای هر نفر است.

وی تصریح کرد: 48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند که این آمار در مقایسه با میانگین مطالعه 12 دقیقه و 56 ثانیه کشور، 40 ثانیه بیشتر است.

جانعلی‌پور سرانه مطالعه کل کشور یعنی مطالعه تمام متون، وبلاگ، سایت و کتاب‌های مکتوب را 75 دقیقه دانست و گفت: مردم گیلان در این فاکتورها 89 دقیقه مطالعه می‌کنند که 14 دقیقه بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه از هر 100 نفر ایرانی سه نفر عضو کتابخانه‌ها هستند، اذعان کرد: هر سه نفر گیلانی یک جلد کتاب دارد یعنی از هر 100 نفر 30 جلد کتاب موجود است که باید این مقدار به ازای هر نفر به دو جلد برسد.

این مسئول یادآور شد: اکنون به ازای هر 100 نفر یک متر کتابخانه داریم که باید به 4.5 متر افزایش ‌یابد.

به گزارش فارس، در پایان جلسه مذکور کتابخانه عمومی شهرستان لنگرود که تاکنون اسمی برایش انتخاب نشده بود به نام آیت‌الله جعفر شمس لنگرودی نامگذاری شد.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول