اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خبر داد

گردآوری 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی امام خمینی(ره)

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از گردآوری 20 هزار جلد کتاب داخلی و خارجی در کتابخانه این مؤسسه خبر داد.

گردآوری 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی امام خمینی(ره)

حجت‌الاسلام حبیب‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار کرد: تاکنون این مؤسسه ده‌ها نسخه از آثار امام خمینی(ره) پیرامون اندیشه‌های فلسفی، فقهی، اصولی، عرفانی، اخلاقی، قرآنی و... ایشان را تحقیق، تألیف و منتشر کرده است.

وی تدوین دانشنامه امام خمینی(ره) را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه ذکر کرد و گفت: این دانشنامه دارای هزار مدخل و مقاله است که در شش رشته مختلف تدوین شده است.

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی مسائل اجتماعی، سیاسی و تاریخی، این موضوع بزرگترین گروه این دانشنامه را به خود اختصاص داده است. 

پیشرفت 60 درصدی دانشنامه امام خمینی(ره)

وی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه دانشنامه امام خمینی(ره) گفت: 40 درصد مقالات این دانشنامه آماده شده و در کل بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است.

موسوی عنوان داشت: مدت زمان پنج سال برای تدوین این دانشنامه در نظر گرفته شده و تدوین، آماده‌سازی و ویرایش دانشنامه به سه سال زمان نیاز دارد.

وی به کتابخانه تخصصی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام اشاره کرد و افزود: این کتابخانه یکی از منحصر به فردترین کتابخانه‌های کشور بوده که دارای آثار خارجی و داخلی درباره امام خمینی(ره) است.

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: این کتابخانه دارای بیش از 900 پایان‌نامه و 20 هزار جلد در قالب 5 هزار عنوان کتاب است و روزانه محققان و پژوهشگران از آثار این کتابخانه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش اندیشه‌های امام خمینی(ره) گفت: آموزش‌های این بخش در قالب دوره‌های بلند مدت، کوتاه مدت و تخصصی برای طلاب و سایر اقشار فرهیخته و فرهنگی برگزار می‌شود.

موسوی یادآور شد: تاکنون نشست‌های علمی و تخصصی در زمینه‌های فقهی، اصولی، فرهنگی و اجتماعی در راستای افکار و اندیشه‌های امام برگزار شده که استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/78003/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول