اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل:

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی قابل تحسین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی به همت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامی قابل تحسین است.

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی قابل تحسین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی صبح امروز در نشستی با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به اهمیت بالای کار فرهنگی در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی در این مناطق خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در روستاهای محروم استان اردبیل پر‌رنگ‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خیران استان در حوزه فرهنگ و هنر مناطق محروم برای حمایت و اهدای کالاهای فرهنگی به کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل کانون را دارای جایگاه ارزشمند فرهنگی در جامعه و عملکرد کتابخانه‌های سیار روستایی استان را قابل تحسین دانست.

نجفی یادآور شد: برای پیشرفت و اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نزد کودکان محروم به تحکیم زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی و همکاری نزدیک نهادهای فرهنگی نیاز داریم.

این مسئول همچنین به برنامه‌ریزی ویژه وزارت کشور برای تحقق برنامه‌های زیربنایی فرهنگی در روستاها اشاره کرد و گفت: با تبیین و اجرای این برنامه شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کودکان و نوجوانان مناطق محروم خواهیم بود.

محرومیت نباید در توسعه فرهنگی و تربیتی خللی ایجاد کند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این جلسه بر ضرورت توجه نهادهای فرهنگی به مناطق محروم و روستاها تاکید کرد و بیان داشت: نباید محرومیت‌ها مانع توسعه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مناطق دور‌افتاده و روستایی شود.

ناهید اللهوردی‌زاده تصریح کرد: استعدادهای بسیاری در مناطق محروم روستایی وجود دارند که شناسایی و ارائه خدمات فرهنگی و هنری به آنها باید برای متصدیان فرهنگی در اولویت قرار گیرد چرا که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به اقشار محروم همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی از آمادگی کانون استان برای مشارکت با دفتر مناطق محروم و روستایی استانداری اردبیل خبر داد و افزود: با این همکاری‌ها کودکان و نوجوانان روستایی به حقوق خود از حوزه فرهنگ و هنر متصدیان فرهنگی دست می‌یابند.

85 درصد جمعیت روستاها از خدمات دهیاری بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر کمیته روستایی و عشایری استان اظهار داشت: ستاد دهه فجر در روستاهای دارای دهیاری استان اردبیل ایجاد می‌شود.

نصیب نجفی عنوان کرد: ستاد دهه فجر در تمام روستاهای دارای دهیاری این استان ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: افزون بر 85 درصد جمعیت روستاهای استان شامل 591 روستا زیر پوشش دهیاری قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل به برگزاری جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها در سطح کشور در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: پس از بررسی‌های انجام شده طرح‌های دهیاری‌های استان اردبیل بهترین طرح‌ها انتخاب شده‌اند تا در این جشنواره که در تهران بر پا می‌شود، شرکت کنند.

نجفی همچنین بر لزوم تقویت مدیران روستایی تاکید کرد و افزود: برای تقویت مدیران روستایی آموزش‌های مستمر دهیاران در برنامه کاری این اداره کل قرار گرفته است.

وی از دهیاران خواست از هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/62003/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول