اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب همدان:

9 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح و بهره‌برداری از 9 پروژه آب و فاضلاب استان همدان در دهه فجر خبر داد.

9 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی عزالدین ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری از 9 پروژه آب و فاضلاب با اختصاص 5 میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ساختمان اداری اسدآباد، حفر تجهیز چاه شماره 17 اسدآباد، عملیات آبرسانی به مسکن مهر اسدآباد، شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر اسدآباد، بهینه‌سازی مخازن شهر آجین، مخازن شماره 2 و 4 اسدآباد، آبرسانی به تویسرکان، بهینه‌سازی چاه‌های شهر آجین و اصلاح شبکه‌های آجین از جمله پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب یکی از پروژه‌های مهر ماندگار در همدان افتتاح شد، افزود: تصفیه‌خانه‌های اسدآباد در حال بهره‌برداری است و تویسرکان و رزن در حال اجراست.

عزالدین با بیان اینکه بارش‌های امسال استان نگران‌کننده است، افزود: شهروندان باید در مصرف آب دقت لازم را داشته باشند، چرا که بارندگی‌های صورت گرفته، امیدبخش نیست و وضعیت مناسبی وجود ندارد.

وی با اشاره به پرداخت غیر حضوری قبوض آب در همدان یادآور شد: پرداخت غیر حضوری قبوض آب، موجب کاهش تردد درون شهری می‌شود و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 35 درصد از شبکه‌های ما فرسوده است، افزود: امسال 2 میلیارد و 900 میلیون اعتبار برای اصلاح شبکه‌ها اختصاص یافت، که 900 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی به ضرورت افزایش اعتبارات اشاره کرد و گفت: سال گذشته 37 کیلومتر اصلاح شبکه در همدان صورت گرفت، که توسعه شبکه در راستای بازسازی شبکه‌های فرسوده است اما کسری اعتبار موجب شده به اهداف خود دست نیابیم.

عزالدین یادآور شد: سالانه 2 هزار و 500 کیلومتر باید اصلاح شبکه در شبکه‌های آبفا صورت گیرد، به طوری که با توجه به محدودیت اعتباری قادر به اصلاح بیش از 50 کیلومتر نیستیم.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار در پروژه تصفیه‌خانه همدان 30 درصد بوده است، افزود: با وجود اینکه پروژه تصفیه‌خانه مهر ماندگار بود اما هنوز 7 میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب همدان را نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای تبدیل شبکه‌های سنتی به مدرن 100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تنها 30 درصد فاضلاب داخل شهر در حال جمع‌آوری است و به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود و مابقی نیز با رفع 26 نقطه گلوگاهی جمع‌آوری خواهد شد.

عزالدین با اینکه پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها سه تا چهار درصد کاهش مصرف داشتیم، اظهار کرد: اما امسال شاهد شش درصد رشد مصرفی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

به گفته وی، اگر اوضاع با همین روند پیش رود فصل تابستان پنج تا شش درصد رشد مصرف آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان به پوشش 62 درصدی جمعیت شهری از شبکه‌های فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 211 هزار اشتراک فاضلاب در سطح استان وجود دارد که طول جمع‌آوری فاضلاب یک هزار و 263 کیلومتر است.

انتهای پیام/89003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول