اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رفتار چه کسانی تمسخر‌آمیز است؟!

داستان شب‌گردی ناصرالدین شاه و امیرکبیر از زبان آیت‌الله گرگانی

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم امروز در مباحث اخلاقی خویش به داستانی از شب‌گردی ناصرالدین شاه قاجار و امیرکبیر اشاره کرد.

داستان شب‌گردی ناصرالدین شاه و امیرکبیر از زبان آیت‌الله گرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در آیات خود تقابلی بین نگرش مردم عادی و اهل حق قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بین مردم عده‌ای هستند که چشم حقیقت‌بین دارند و ظواهر آنها را فریب نمی‌دهد اما دسته دیگری هم هستند که چشم به ظاهر دنیا دارند.

استاد حوزه علمیه قم به داستانی از ناصرالدین شاه قاجار اشاره کرد و گفت: شاه به توصیه امیرکبیر با لباس مبدل نیمه شب در خیابان‌های تهران گردش می‌کرد که ناگاه متوجه عیش و نوش زن و مردی با لباس‌های کهنه پای آتش خزانه حمام شد. ناصرالدین شاه به گفت‌وگوی زن و مرد گوش داد و سپس با حالت تمسخر به امیرکبیر نگاه کرد و خندید. امیرکبیر گفت الآن عده‌ای دارند ما را مسخره می‌کنند چون ما هم برای نگه داشتن دنیا اینقدر عیش و نوش می‌کنیم اما کسانی که حقیقت‌بین هستند رفتار ما را مسخره می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی به مال و ثروت و برخی به تعداد اولاد خود دلخوش هستند ابراز داشت: خدا می‌گوید بندگان بدانند اموال و اولاد شما را به ما نزدیک نمی‌کند مگر کسانی که ایمان آورده و با استفاده از آنها اعمال صالح انجام دهند و در غرفه‌های زیبایی برای آنها محلی قرار دادم.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند انبیا را برای نشان دادن باطن اشیاء و اموال بر ما فرستاد گفت: چون بشر هستیم تنها ظاهر را می‌بینیم و خداگونه بودن را نمی‌بینیم بنابراین پیامبران آمدند تا به عمل ما روح دهند.

وی تصریح کرد: ایمان امری محسوس نیست که به چشم بیاید بلکه مربوط به اعتقاد ماست پس اگر همین اموال و امثال ما پوشش ایمان بگیرد، اعمال ما خدایی می‌شود و خداوند اجر و مزد آن را می‌دهد اما اگر از پرده خدایی بیرون رود همین جنایات و ظلم‌ها صورت می‌گیرد و لذا مادی‌گرایان تا آخر عمر به غارت و چپاول و زورگویی می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به حاضران اظهار کرد: نیت‌هایتان را برای خدا خالص کنید و خدمت خود را در قالب رضایت خدا انجام دهید.

وی ادامه داد: شما که سربازان امام زمان(عج) هستید کشور و مملکت را برای خاطر رضای خدا حفظ کنید. اگر خدمت شما برای رهبر و ملت است باید زیر سایه خداوند باشد تا خداوند پاداش چند برابر به شما عطا کند.

انتهای پیام/78001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول