اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

روابط عمومی‌ها زبان نظام اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: روابط عمومی‌ها به دنبال تقویت پیوستگی مردم با حاکمیت هستند.

روابط عمومی‌ها زبان نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی صبح امروز در جمع مدیران روابط عمومی ادارات و دستگاه‌ها اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که در بعضی از دولت‌ها مقام معظم رهبری به مسئولان وارد می‌دانستند موضوع عدم تبیین و توجیه به موقع و زبان استدلال و اغنا بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: شاید در دولت نهم و دهم این نکته را از مقام معظم رهبری شنیده‌اید که ایشان فرمودند " شما که رسالت خدمت به مردم را بر عهده دارید به اندازه خدمتتان باید استدلال ارائه کنید و مستندات و مدارک لازم را در معرض دید عموم قرار دهید تا مردم بدانند که شما به فکر خدمت‌رسانی هستید".

جمشیدی اذعان داشت: اینکه شما ادعا کنید که سطح زندگی مسئولان با مردم یکی است و مسئولان با مردم هستند در حالی که این موضوع برای مردم آشکار و روشن نباشد، فایده‌ای ندارد.

وی تاکید کرد: زبان تبیین و استدلال است که مسئولان روابط عمومی می‌توانند پیوستگی مردم با حاکمیت که هدف حضرت امام (ره) از انقلاب اسلامی و تشکیل نظام دینی همین موضوع بود را تقویت و برجسته سازند.

مدیریت بخردانه در تصمیم‌گیری‌ها یک اصل مهم و اساسی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: اگر مدیران روابط عمومی نتوانند موضوع مدیریت بخردانه در تصمیم‌گیری‌ها را برجسته کنند شاید به اعتقاد بعضی‌ها چنین تبادر کند که افراد براساس منافع شخصی، گرایش‌های گروهی و حزبی و برجستگی‌های سلیقه‌ای از امکانات بیت‌المال استفاده می‌کنند و چندان هم به فکر خدمت‌رسانی به مردم نیستند.

وی افزود: اگر شما تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را بخردانه کنید و این را برجسته و برای عموم تبیین کنید که بپذیرند شما به عنوان مسئولان نظام دینی مبتنی بر عقل‌مندی به مردم خدمات می‌دهید قطعا مردم همانند گذشته همراهی خواهند کرد.

جمشیدی ابراز داشت: اگر می‌بینید امروز پیشگام بودن و اقدام برجسته داشتن مردم شریف و ولایتمدار مورد تحلیل و برسی قرار می‌گیرد بدانید که یکی از دلایل آن حس اعتماد به مسئولان است.

وی بیان کرد: به دلیل حفظ اعتماد عمومی است که مردم در مواقع گوناگون و در صحنه‌های مختلف نظام را همراهی می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم این ضریب اعتماد عمومی را افزایش بدهیم طبیعتا باید با واپس‌گرایی و عدم همراهی مردم مواجه شویم.

وی عنوان کرد: در تمام اقدامات چه در داخل و چه در مقابله با استکبار بیگانه و زیاده‌خواه، مردم به دلیل اعتماد به نظام و مسئولان خود پیشگام و پیش‌قدم هستند.

جمشیدی اظهارداشت: هرچه زبان تبیین و استدلال شما مستندتر و گویاتر باشد و با مردم شفاف‌تر سخن بگوئید مردم با شما همراه‌تر، وفادارتر و گام مردم بلندتر خواهد بود.

روابط‌ عمومی‌‌ها باید زبان مردم و سازمان خود باشند

جمشیدی گفت: بلندگوی مردم باید به روی روابط‌ عمومی‌ها باز باشد و مردم احساس کنند که مسئولان روابط عمومی حرف‌های دل مردم را بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی و خصوصیات مردم ما ولایت‌مداری، استکبارستیزی و دینداری و عدالت‌خواهی است و مسئولان روابط عمومی هم که با این اعتقاد در حوزه ماموریتی خود فعالیت می‌کنند به طور قطع زبان مردم و از طرفی زبان مردم و بالاتر زبان گویای نظام دینی هستند.

جمشیدی عنوان کرد: با بررسی تمام این مسائل و گفته‌ها به این نتیجه می‌رسیم که روابط عمومی‌ها زبان نظام اسلامی هستند و تمام قد از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنر مردم‌داری یعنی اینکه اگر بخواهیم یک سازمان را در میزان مردم‌داری نمره بدهیم و ارزیابی کنیم شک نکنید که از دیدگاه و مسیر روابط عمومی باید این موضوع را برسی کنیم.

وی همچنین متذکر شد: روابط عمومی سازمان‌ها هستند که می‌توانند هنر مردم‌داری خودشان را نمایان و بیان کنند که چه مقدار مردم دارند.

انتهای پیام/2307/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول