به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی صبح امروز در جمع مدیران روابط عمومی ادارات و دستگاهها اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که در بعضی از دولتها مقام معظم رهبری به مسئولان وارد میدانستند موضوع عدم تبیین و توجیه به موقع و زبان استدلال و اغنا بود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: شاید در دولت نهم و دهم این نکته را از مقام معظم رهبری شنیدهاید که ایشان فرمودند " شما که رسالت خدمت به مردم را بر عهده دارید به اندازه خدمتتان باید استدلال ارائه کنید و مستندات و مدارک لازم را در معرض دید عموم قرار دهید تا مردم بدانند که شما به فکر خدمترسانی هستید".
جمشیدی اذعان داشت: اینکه شما ادعا کنید که سطح زندگی مسئولان با مردم یکی است و مسئولان با مردم هستند در حالی که این موضوع برای مردم آشکار و روشن نباشد، فایدهای ندارد.
وی تاکید کرد: زبان تبیین و استدلال است که مسئولان روابط عمومی میتوانند پیوستگی مردم با حاکمیت که هدف حضرت امام (ره) از انقلاب اسلامی و تشکیل نظام دینی همین موضوع بود را تقویت و برجسته سازند.
مدیریت بخردانه در تصمیمگیریها یک اصل مهم و اساسی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: اگر مدیران روابط عمومی نتوانند موضوع مدیریت بخردانه در تصمیمگیریها را برجسته کنند شاید به اعتقاد بعضیها چنین تبادر کند که افراد براساس منافع شخصی، گرایشهای گروهی و حزبی و برجستگیهای سلیقهای از امکانات بیتالمال استفاده میکنند و چندان هم به فکر خدمترسانی به مردم نیستند.
وی افزود: اگر شما تصمیمگیریها و تصمیمسازیها را بخردانه کنید و این را برجسته و برای عموم تبیین کنید که بپذیرند شما به عنوان مسئولان نظام دینی مبتنی بر عقلمندی به مردم خدمات میدهید قطعا مردم همانند گذشته همراهی خواهند کرد.
جمشیدی ابراز داشت: اگر میبینید امروز پیشگام بودن و اقدام برجسته داشتن مردم شریف و ولایتمدار مورد تحلیل و برسی قرار میگیرد بدانید که یکی از دلایل آن حس اعتماد به مسئولان است.
وی بیان کرد: به دلیل حفظ اعتماد عمومی است که مردم در مواقع گوناگون و در صحنههای مختلف نظام را همراهی میکنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم این ضریب اعتماد عمومی را افزایش بدهیم طبیعتا باید با واپسگرایی و عدم همراهی مردم مواجه شویم.
وی عنوان کرد: در تمام اقدامات چه در داخل و چه در مقابله با استکبار بیگانه و زیادهخواه، مردم به دلیل اعتماد به نظام و مسئولان خود پیشگام و پیشقدم هستند.
جمشیدی اظهارداشت: هرچه زبان تبیین و استدلال شما مستندتر و گویاتر باشد و با مردم شفافتر سخن بگوئید مردم با شما همراهتر، وفادارتر و گام مردم بلندتر خواهد بود.
روابط عمومیها باید زبان مردم و سازمان خود باشند
جمشیدی گفت: بلندگوی مردم باید به روی روابط عمومیها باز باشد و مردم احساس کنند که مسئولان روابط عمومی حرفهای دل مردم را بیان میکنند.
وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی و خصوصیات مردم ما ولایتمداری، استکبارستیزی و دینداری و عدالتخواهی است و مسئولان روابط عمومی هم که با این اعتقاد در حوزه ماموریتی خود فعالیت میکنند به طور قطع زبان مردم و از طرفی زبان مردم و بالاتر زبان گویای نظام دینی هستند.
جمشیدی عنوان کرد: با بررسی تمام این مسائل و گفتهها به این نتیجه میرسیم که روابط عمومیها زبان نظام اسلامی هستند و تمام قد از اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع میکنند.
وی خاطرنشان کرد: هنر مردمداری یعنی اینکه اگر بخواهیم یک سازمان را در میزان مردمداری نمره بدهیم و ارزیابی کنیم شک نکنید که از دیدگاه و مسیر روابط عمومی باید این موضوع را برسی کنیم.
وی همچنین متذکر شد: روابط عمومی سازمانها هستند که میتوانند هنر مردمداری خودشان را نمایان و بیان کنند که چه مقدار مردم دارند.
انتهای پیام/2307/ش40/ض1002