اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی ـ 1

آمریکا در تقابل با نظام اسلامی انتخابات را مورد هدف قرار داده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌ر ضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در تقابل با نظام اسلامی، انتخابات را مورد هدف قرار داده و این در حالی است که در تقابل با بخش نظامی کشور درمانده شده است.

آمریکا در تقابل با نظام اسلامی انتخابات را مورد هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمانفر عصر امروز در دومین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاق انتخاباتی انتخابات اخلاقی در جمع کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم در محل سالن جلسات دادسرای دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: انتخابات از مسائل مهمی است که نقش موثری در حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات دارد.

وی افزود: رسانه‌ها توانایی این را دارند که حضور حداکثری در انتخابات را ایجاد کنند و نقش موثر رسانه‌ها در ایجاد موج گسترده حضور در انتخابات بر کسی پوشیده نیست.

پژمانفر با بیان اینکه رسانه به منزله چاقوی دو دم بوده و می‌تواند در عین حال تاثیر مثبت و منفی در افکار عمومی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: رسانه همان‌طور که می‌تواند نقش اساسی در اعتلا و ارتقا و رسیدن به آرمان‌های بلند یک ملت داشته باشد، می‌تواند عامل فاصله‌گیری جامعه از آرمان‌ها و ارزش‌ها شود.

وی تصریح کرد: رسانه فرصتی است که استفاده نادرست از آن به منزله تهدیدی برای سقوط جامعه و تن دادن به دیگر تهدیدها است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در مجلس با تاکید بر اینکه خبر ارائه شده به مخاطبان رسانه‌ها تاثیر شگرفی در ایجاد دیدگاه مثبت یا منفی در آنان دارد، گفت: نگارش، تحلیل و انعکاس اخبار در رسانه‌ها بواسطه اصحاب رسانه از مواردی است که ضرورت به رعایت انصاف و تقوا دارد.

پژمانفر ادامه داد: رسانه باید قله هدف خود را خدمت به مردم در مسیر رضای الهی قرار دهد و در این مسیر  رعایت برخی مسائل را با عنوان ملاک‌های و شروط اطلاع‌رسانی باید در مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: امروز هیچکس نمی‌تواند نقش رسانه را در تاثیرگذاری بر افکار عمومی انکار کند؛ مسئله انتخابات از این حیث حساس تلقی می‌شود که به‌ طور فوق‌العاده مورد توجه سیل عظیمی از هواداران و مخالفان است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ایران را یکی از بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه‌های غربی و خارج از کشور توصیف کرد و افزود: ایران با عنوان سوژه رسانه‌های فرامرزی وبه‌ویژه غربی، همواره در صدر فراوانی اخبار قرار داشته است.

وی اضافه کرد: رسانه‌های خارجی جزئی‌ترین اتفاقات در کشور را رصد می‌کند و با رویکرد و خط‌ مشی خود آن را تحلیل و به مخاطبان ارائه می‌دهد.

پژمانفر یادآور شد: رسانه‌ها با عنوان بازوها و بلندگوهای نظام باید بتوانند نقش مثبت و مفید خود را به خوبی بازی کنند تا خواسته و یا ناخواسته در صف مقابل نظام قرار نگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم منکر شویم که آمریکا با عنوان جریان قدرتمند که پس از فروپاشی شوروی تصمیم به مدیریت یک‌تنه جهان را داشت، مورد صدمه ایران قرار گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تقویت و خودکفایی ایران اسلامی در حوزه نظامی، گفت: در بخش نظامی هیچ تهدیدی نداریم چراکه تجهیزات، تکنولوژی و تجربیات نظامی خود را تا آنجا قوت بخشیده‌ایم که جایی برای تامل و تهدید وجود ندارد.

پژمانفر با اشاره به تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی توسط غرب و نظام سلطه، خاطرنشان کرد: نظام سلطه امروز در عرصه اقتصادی وارد میدان نبرد با ایران شده‌ و تمام توان خود را برای درمانده کردن ایران بکار گرفته است.

وی اذعان کرد: آمریکا و دنیای غرب امروز از این محاصره‌های اقتصادی خود نیز متضرر شده‌اند و بحران اقتصادی اروپا و نفت 120 دلاری مبین این مسئله است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن نظام اسلامی امروز در حوزه‌ای که هیچ‌گاه عقب نمی‌کشد، بحث‌های گفتمانی و ایجاد فضای تنش‌بار در جامعه است.

پژمانفر عنوان کرد: ما می‌توانیم ناخواسته بلندگویی در تقابل با نظام اسلامی باشیم و هوشیاری و اتکا به تقوا مسئله مهمی‌است که ما را از این لغزش ایمن می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نخستین و اساسی‌ترین تکلیف در مقابله با حوادث در فضای فرهنگ و گفتمان چون انتخابات، اطلاع‌رسانی منطقی،‌شفاف و صحیح است.

وی بیان کرد: در مسیر اطلاع‌رسانی ممیزی‌هایی نیز وجود دارد که باید مدنظر قرار داد؛ احترام به حریم نظام و حریم شخصی افراد در راس این ممیزی‌ها قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حق نداریم درباره مباحث انتخاباتی فضا را غیرمدیریت شده پیش ببریم؛ مبارزات تبلیغاتی نباید سبب لطمه به حریم افراد شود.

پژمانفر اظهار کرد: در فضای انتخاباتی، اصحاب رسانه باید تاکید زیادی بر تفکیک شایعه از اخبار صحت‌مند داشته باشند؛ شایعات بر اساس غرض تولید شده و حال آنکه خبرنگار در این فضا باید سراغ سوژه‌هایی برود که حاکی از واقعیت باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قوانین مربوط به صداو سیما در کمیسیون فرهنگی مجلس تا هفته آتی به اتمام می‌رسد و سپس با سیر مراحل بودجه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در حوزه تخلفات رسانه اعم از دیجیتال و مکتوب قوانینی اتخاذ کرده؛ قوانین در بخش انتخابات شفاف و واضح است و به صراحت می‌توان گفت در انتخابات خلا قانونی نداریم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: می‌توانیم بر اساس همین ضوابط تعریف شده انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام/70005/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول