اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

ایجاد تنش در جامعه جرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طبق قانون مطبوعات طرح مباحثی که امنیت ملی را زیر سئوال برده و ایجاد تنش در جامعه می‌کند، جرم است.

ایجاد تنش در جامعه جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست «قرآن، انقلاب و اصحاب رسانه» در محل هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: این نمایشگاه تا 15 بهمن برپا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در توصیف برنامه‌های دهه فجر گفت: برگزاری جشنواره قرآنی ترجمه آیات در 13 و 14 بهمن، سه ویژه برنامه استانی با حضور هنرمندان کشوری، جشنواره شعر منطقه‌ای با مشارکت استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان در فواصل 25 تا 30 بهمن و همچنین برگزاری فیلم فجر شهرستان رفسنجان از برنامه‌های تدارک دیده در این ایام است.

وی افزود: جنگ‌های ارشاد در 16 شهرستان با محوریت اداره کل استان و هفت شهرستان جنوبی با حمایت اداره ارشاد جنوب و شهرستان‌های جدیدالتاسیس با تفاهم مرکز استان پیشنهاد و زمینه برای اعزام هنرمندان فراهم شده است.

سعیدی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای تبیین کارکرد انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: حرکت امام خمینی (ره) و ثمره انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای بیداری بشریت در سیر انسانی است و طبق پیش‌بینی‌های امام خمینی(ره) شاهد سرنگونی دیکتاتورهای منطقه و ساقط جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای تحقق وعده الهی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: در تعجیل این رویداد نقش اصحاب رسانه به ‌عنوان پرچم‌داران هدایت و اطلاع‌رسانی بی‌بدیل است و در این ایام که متعلق به میراث‌داران انقلاب است، باید در راستای صیانت از آرمان‌های شهدا و تحقق منویات ولایت در مسیر پویایی و بالندگی برای استمرار این نظام گام برداشت.

وی افزود: ولایت، بصیرت و همراهی ملت از جمهوری اسلامی ایران الگو ساخته و برای امتداد این خط و رساندن پرچم به دست صاحب اصلی آن، وظیفه داریم که دستاوردهای این انقلاب را به جهانیان انعکاس دهیم.

سعیدی تصریح کرد: در حوزه علمی و فناوری ایران بنا به محاسبات مجامع بین‌المللی در قله پنجم قرار دارد و بی‌شک در زمان کوتاهی قله اول را فتح می‌کند، زیرا جمعیت 3 میلیون و 500 هزار نفر دانشگاهی بهترین پیام برای نشان دادن جایگاه جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: طبیعی است که برای رسیدن به قله، برداشتن گام‌های نهایی سخت‌تر می‌شود و در سایه‌سار آزادی و تحقق شعار استقلال و عدم وابستگی به غرب و شرق تهدید و فشارهایی حس می‌شود.

وی با گلایه از برخی مطبوعات در بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و ایرادات جزئی اذعان داشت: صلابت مردم سیلی محکمی به مخالفان می‌زند و در گستره نظامی که محور بیداری اسلامی نام گرفته، نباید مشکلات را بزرگ جلوه داد و در غرب رسانه‌ها در مسیر حفظ باطن نهایت همکاری را با دولت خود دارند و از رونمایی چالش‌ها پرهیز می‌کنند.

سعیدی اضافه کرد: طبق تبصره دوم ماده پنجم قانون مطبوعات طرح بحث‌هایی که امنیت ملی را زیر سئوال می‌برد، جرم تلقی شده و با تبلیغات منفی نباید فضای کشور را متشنج کرد به ‌ویژه با نزدیکی انتخابات به فرموده رهبر ایجاد تنش در انتخابات جزو فتنه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: رسانه باید شاه کلید هدایت جامعه در مسیر صحیح باشد و بر وفق قانون و با علم به حوزه تکلیفی که رسانه‌ها مجوز کسب کردند در این راه بقا داشته باشند.

انتهای پیام/80028/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول