اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازپرس دادگستری داراب خبر داد

دستگیری مجرمان اسیدپاشی به صورت نوجوان دارابی

خبرگزاری فارس: بازپرس دادگستری داراب گفت: پس از چهار ماه تلاش ماموران نیروی انتظامی و کارشناسان دادگستری، مجرمان اسیدپاشی به صورت نوجوان دارابی دستگیر و روانه زندان شدند.

دستگیری مجرمان اسیدپاشی به صورت نوجوان دارابی

مرتضی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: ساعت 7 صبح روز پنج‌شنبه 30 شهریور ماه 91 نوجوان دارابی به ‌نام «ف - الف» مشهور به پیمان با موتورسیکلت از روستای تنگ کتویه به سمت داراب در حرکت بود که دو نفر راکب موتورسیکلت هوندا اقدام به اسیدپاشی به صورت وی کردند.

این مسئول ادامه داد: «ف - الف» که 18 ساله و دانش‌آموز پیش دانشگاهی است، از ناحیه دست، صورت، شکم، گردن، کمر و سینه دچار سوختگی عمیق شده و پس از گذشت چهار ماه هنوز در بیمارستان اصفهان بستری است.

بازپرس دادگستری داراب اضافه کرد: خانواده پیمان در گفت‌وگوی اولیه با پلیس از فردی به‌نام  «م - الف» که مستاجر طبقه دوم منزل آنها است و با پدر پیمان بر سر اجاره منزل درگیری داشته شاکی بودند.

وی گفت: پس از دستگیری «م – الف» و تحقیقات اولیه متوجه شدیم که این فرد بی‌گناه است و از طریق پرینت تلفن‌های فرد مصدوم و پس از آن افراد مشکوک متوجه شدیم شوهر دختر عمه «ف - الف» به‌نام «ی – ف» دو روز قبل از حادثه و یک روز پس از حادثه با یک نفر در خرمشهر در ارتباط بوده و پس از آن ارتباطش قطع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه  «ی – ف» پس از دستگیری به چیزی اعتراف نکرد افزود: با دستگیری «ف - ج» که در خرمشهر زندگی می‌کرد و اعترافش به اینکه راننده موتور بوده و فردی به‌نام «الف - ج» که ترک او نشسته بود اقدام به اسیدپاشی کرده، راز این حادثه هولناک بر ملا شد.

وی ادامه داد: «ف - ج» در اعترافات خود گفته که پس از دریافت 16 میلیون ریال از «ی - ف» و زیر نظر گرفتن «ف – الف» دست به چنین جنایتی زده و سپس از داراب فرار کردیم.

بازپرس دادگستری داراب عنوان کرد: «الف - ج» که مباشر اصلی جرم بوده، ساکن نظرآباد از توابع شهرستان کرج است که پس از صدور حکم نیابت توسط دادگستری داراب به ماموران انتظامی کرج فرار کرده و هنوز نیز دستگیر نشده است.

اسماعیلی افزود: اکنون شوهر دختر عمه فرد مصدوم، یکی از راکبان موتورسیکلت و برادرش در زندان هستند و تحقیقات پلیس برای پیدا کردن محل اختفای مباشر اصلی جرم همچنان ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: طبق ماده واحده و لایحه قانونی مجازات پاشیدن اسید، هر کسی اقدام به  اسیدپاشی به طرف کسی کند به 10 سال حبس، پرداخت دیه و حتی قصاص محکوم می‌شود.

به گزارش فارس، این دومین اسیدپاشی به صورت نوجوانان و جوانان دارابی در پنج ماهه گذشته است.

نخستین اسیدپاشی در 15 شهریور ماه 91 در روستای مهرآباد بخش فرگ به صورت یک دختر بود که پرونده آن همچنان باز و تحقیقات پلیس ادامه دارد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول