اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس:

نقدینگی اصلی‌ترین عامل تورم موجود در کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی عامل اصلی تورم در جامعه است و باید با رشد آن مقابله کرد.

نقدینگی اصلی‌ترین عامل تورم موجود در کشور است

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: رشد نقدینگی در شرایط کنونی در کشور بسیار زیاد شده و تورم افسار گسیخته در جامعه باعث اعمال فشار بر دهک‌های پایین شده است، به این دلیل باید در اسرع وقت با این مشکلات برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل دیگری نیز در افزایش نرخ تورم در کشور تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: عوامل دیگری نیز بر رشد تورم در جامعه تاثیر دارد و یکی از این عوامل رشد قیمت‌های جهانی است اما این عامل آنقدر در تورم ایران اثر نداشته که در شرایط کنونی به عنوان اصلی‌ترین دلیل معرفی شود.

*تورم بر مردم فشار می‌آورد

وی تاکید کرد: تورم بر مردم فشار می‌آورد، تنظیم بازار با مشکل مواجه است و مردم در تامین کالاهای اساسی خود مشکل دارند و باید در اینباره تصمیم‌گیری سریعی در دستور کار باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه باید همه این مسائل با برنامه‌ریزی کارشناسی کنترل شود، گفت: در شرایط کنونی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و به این دلیل باید با همدلی و به دور از تنش آفرینی در راستای کاهش مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال برنامه‌ریزی کنیم.

جلیلی در پایان اظهار کرد: نقدینگی در شرایط کنونی در کشور مشکل آفریده است و این نقدینگی سرگردان باعث شده تا هر روز در بازار التهابی جدید ایجاد کند و باید با آن مقابله شود.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول