اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

دشمن به دنبال تضعیف اتحاد شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه عنبرآباد گفت: یکى از ابزارهایی که مورد استفاده دشمنان ملت‌هاى مسلمان براى ایجاد اختلافات مذهبى بین شیعه و سنى قرار می‌گیرد، این است که اختلافات را بزرگ و برجسته کنند، موارد اشتراک و اتحاد را ضعیف کنند.

دشمن به دنبال تضعیف اتحاد شیعه و سنی است

مصطفی دشت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با توجه به ایام سالروز ولادت با سعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) دارای خلقی عظیم و منشی کریم و اخلاق اجتماعی نیکو بود، به گونه‌ای که مردم در نخستین برخورد شیفته اخلاق کریمانه او می‌شدند.

وی با اشاره به احادیث و روایات در این زمینه افزود: بر پایه متون تاریخی‏، پیامبر (ص) براى منسجم کردن هواداران خود دو بار از طرح پیوند برادرى بهره گرفتند، یک بار قبل از هجرت در مکه و بار دوم پس از هجرت به مدینه، این اقدام سیاسى الهى به ویژه پس از هجرت مسلمانان به مدینه در تأسیس نخستین حکومت اسلامى نقش بنیادین داشت.

دشت‌آبادی تصریح کرد: جامعه اسلامى از یک سو با خطر مشرکان قریش و عموم بت‏‌پرستان و همچنین خطر یهودیان مدینه که در داخل و خارج شهر زندگى می‌کردند و ثروت و امکانات فراوانى داشتند، مواجه بود و از سوى دیگر نیروهاى تازه‏ مسلمان دچار از هم گسیختگى بودند.

وی خاطرنشان کرد: وجود مقدس رسول اعظم اسلام (ص)، مهمترین نقطه ایجاد وحدت به ویژه وحدت امت اسلامى است که محورى اساسى براى تحصیل و حفظ پیروزى‌هاى بیدارى اسلامى است.

امام جمعه عنبرآباد گفت: یکى از ابزارهایی که همیشه مورد استفاده دشمنان ملت‌هاى مسلمان براى ایجاد اختلاف مسأله اختلافات مذهبى شیعه و سنى قرار می‌گیرد این است که اختلافات را بزرگ و برجسته کنند، موارد اشتراک و اتحاد را ضعیف کنند، اما مراد ما از وحدت اسلامى یکى‏ شدن عقاید و مذاهب اسلامى نیست، بلکه مراد ما از وحدت دنیاى اسلام، عدم تنازع است.

دشت‌آبادی اذعان داشت: اعتصام به حبل‌اللَّه براى هر مسلمان یک وظیفه است، اما قرآن اکتفا نمى‏‌کند به این‏که ما را به اعتصام به حبل اللَّه امر کند، بلکه به ما مى‌‏گوید که اعتصام به حبل اللَّه را در هیئت و اجتماع انجام دهید.

انتهای پیام/80005/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول