اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهر خورموج

همایش بزرگ طلاب شیعه و سنی استان بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: همایش بزرگ طلاب و روحانیون برادر و خواهر شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر برگزار می‌شود.

همایش بزرگ طلاب شیعه و سنی استان بوشهر برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در جلسه هفته وحدت با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) پیشاپیش سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت.

وی گفت: جو خفقانی علیه تشیع و امامان شیعه وجود داشته است، شیعه مظالم زیادی در طول تاریخ دیده است.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: ما در آستانه دو میلاد بزرگ قرار داریم که یکی میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) است و در شب میلاد این دو بزرگوار جشن باشکوهی برگزار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی افزود: جای بسی تأسف است که ما به خاطر کثرت و حضور جمعیت ناگزیر بشویم مراسمی که مربوط به اهل بیت (ع) است در یک فضایی که آن قداست معنوی را ندارد، برگزار کنیم.

مصلح اضافه کرد: بنا نیست ما کاری عبث و بیهوده انجام دهیم و وقت مردم را پر کنیم و به دنبال بالا بردن باورهای اعتقادی مردم نسبت به پیامبر، اهل بیت و نبوت پیامبر و امامت اهل بیت عصمت و طهارت و بالا بردن عشق به اهل بیت هستیم.

وی ادامه داد: مطلوب و ایده آل برای ما این است که جمعیت خوبی داشته باشیم و در مصلی این جشن‌ها را برگزار کنیم که دارای فضای مناسبی هم است زیرا برگزاری جشن‌هایی که در مساجد معذوراتی را به وجود می‌آورد که در مصلای نماز جمعه این‌گونه نیست.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه مراسم ویژه‌ای توسط خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر در خورموج برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش بزرگ طلاب و روحانیون برادر و خواهر شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این همایش بزرگ که در روز 17 ربیع میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مصلی امام خامنه‌ای خورموج برگزار می‌شود بیش از یک هزار روحانی و طلبه از سراسر استان بوشهر در این همایش حضور خواهند داشت.

مصلح گفت: نیاز است آذین‌بندی بیشتری نسبت به برنامه‌ها تدارک دیده شود و مرکز خدمات حوزه باید کار فرهنگی و تبلیغی آن را انجام بدهد.

وی بر شعائر وحدت بین مسلمین در بنرهایی که در سطح شهر نصب می‌شود، تاکید کرد.

در این جلسه که معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی و جمعی از مسئولین حضور داشتند مقرر شد بیش از 16 هزار پیامک ارسال و شعارهایی نیز از قبیل لبیک یا رسول‌الله بر روی تاکسی‌های شهری نوشته و نصب شود.

انتهای پیام/66001/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول