اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

8 درصد از مساحت اردبیل مناطق حفاظت شده است / راه‌اندازی 2 پاسگاه محیط‌بانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از کل مساحت استان اردبیل هشت درصد سطح مناطق حفاظت شده است.

8 درصد از مساحت اردبیل مناطق حفاظت شده است / راه‌اندازی 2 پاسگاه محیط‌بانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در نشست با فرماندار گرمی در جلسه بررسی مشکلات زیست‌محیطی در این شهرستان اظهار داشت: در حالی که این میانگین در سطح کشور 12 درصد است، سعی می‌شود تا پایان برنامه پنجم به این میانگین دست یابیم تا بتوانیم با برنامه‌های تعریف شده از منابع حفاظتی و شکار ممنوع صیانتی واقعی داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه سطح مناطق حفاظت شده استان به سرعت در حال افزایش است، تصریح کرد: با معرفی چند منطقه استان به ویژه برخی زیستگاه‌های گرمی به شورای عالی محیط زیست کشور سعی می‌شود سطح مناطق حفاظت شده ارتقا یابد.

حمیدی خاطر نشان کرد: در کنار توسعه مناطق حفاظتی و جلوگیری از هرگونه تخریب و آلوده کردن محیط زیست برنامه‌هایی نیز در پیشگیری از برخی اقدامات نامناسب در این مناطق مد نظر قرار گرفته که انتظار می‌رود با اجرایی شدن آن یک صیانت واقعی را در این حوزه شاهد باشیم.

این مسئول گفت: از جمله مناطق حفاظتی جدید که به شورای عالی محیط زیست کشور معرفی شده، منطقه گزرون و گندیمن گرمی است که با توجه به ساختار طبیعی، تنوع گیاهی و جانوری قابلیت تبدیل شدن به مناطق حفاظت شده را دارد.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان در بهره‌گیری از منابع و مواهب خدادادی اشاره کرد و ادامه داد: معرفی مناظر طبیعی زیبا و مقابله با تخریب آن و همچنین شناسایی توان اکولوژیکی منطقه از جمله اهداف و سیاست‌گذاری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: البته گردشگران طبیعی می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی از این مناطق بازدید کرده و از ظرفیت‌های آن بهره بگیرند.

حمیدی در ادامه ضرورت توسعه و راه‌اندازی پاسگاه‌های جدید محیط‌بانی در گرمی را یادآور شد و اضافه کرد: در موران و قره‌آغاج تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک دو پاسگاه محیط‌بانی را راه‌اندازی کنیم.

وی هدف از راه‌اندازی این پاسگاه‌های محیط‌بانی را صیانت از بهترین سرمایه‌های جانوری، گیاهی و در مجموع عرصه منابع طبیعی و تنوع زیست‌محیطی اعلام کرد و ادامه داد: ‌ما در چند سال اخیر موفق شدیم با بهره‌گیری از توانمندی مناطق مختلف پاسگاه‌های محیط‌بانی خود را افزایش دهیم.

حمیدی هدف از این اقدام را حفاظت از زیستگاه‌ها، حیات وحش و تنوع زیست‌محیطی اعلام کرد.

وی همچنین موضوع پیشگیری از آلاینده‌های هوا را با تاکید مسئولان امر یادآور شد و گفت: در چند سال اخیر در این زمینه اقدامات پیشگیرانه خوبی شروع شده و در استان اردبیل نیز با برخورد جدی با صنایع آلاینده، خودروهای فرسوده و افزایش مراکز تست خودرو سعی می‌کنیم از تشدید این مسئله جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این جلسه به تنوع گیاهی و جانوری این منطقه اشاره کرد و ضرورت پایش علمی این منطقه با هدف شناسایی قابلیت‌های زیست‌محیطی را خاطر نشان کرد.

محمود علایی در پایان سخنان خود افزود: هر چند در منطقه گرمی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی آلاینده وجود ندارد اما در حد وسع و توان سعی می‌شود با مواد آلاینده زیست‌محیطی برخورد لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول