اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

دانشگاه محقق اردبیلی یک متر‌مربع نیز پروانه نگرفته است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به مانند بسیاری از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل حتی برای یک متر‌مربع ساخت و ساز خود از شهرداری پروانه و مجوزی نگرفته است.

دانشگاه محقق اردبیلی یک متر‌مربع نیز پروانه نگرفته است

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این دانشگاه حق و حقوق شهروندان و شهرداری را پرداخت نکرده است در حالی که انتظار دارد ما پیش پای آنها را آسفالت کنیم و یا بخواهیم خدمات‌رسانی خارج از عرف برای آنها داشته باشیم.

وی گفت: زمانی که ما از در‌آمد خودمان برای عمران شهری استفاده می‌کنیم و به کسی نیز وابسته نیستیم پس توصیه‌ای را نیز از طرف دیگران قبول نمی‌کنیم و از میر‌جعفریان معاون استاندار اردبیل استدعا داریم توصیه‌ای را در عمران شهری به ما نداشته باشند و حداقل از ادارات دولتی بخواهند حق و حقوق خود را در ساخت و ساز‌ها پرداخت کنند.

* اثری از پیگیری نمایندگان اردبیل در مجلس را در موضوع تخصیص اعتبار دولتی به شهرداری اردبیل شاهد نبودم

شهردار اردبیل بیان داشت: بنده با دو نماینده شهر اردبیل در مجلس در این زمینه رایزنی کردم ولی اثری از پیگیری‌های آنها را در این موضوع شاهد نبودم و گویی آنها به این موضوع بی‌تفاوت بوده و اقدامی اساسی را انجام ندادند.

بدری با بیان اینکه از 650 هزار نفر جمعیت شهری استان 482 هزار نفر در شهر اردبیل ساکن هستند، ادامه داد: شورای شهر برای شهرداری تعیین تکلیفی را انجام دهد ما به دیده منت انجام می‌دهیم ولی دولتی‌ها یقین داشته باشند که دیگر نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه تعیین تکلیف آنها را در باب عمرانی قبول نخواهم کرد چرا که گویی روال این است هر کس بیشتر تلاش کند سهم کمتری می‌برد.

* دولتی‌ها 10 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند

شهردار اردبیل یادآور شد: حالا که معاونت عمرانی حق و حقوق ما را نمی‌دهد حداقل از بابت پروانه و عوارض و نوسازی و بهای خدمات شهری حق شهرداری اردبیل را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کند تا آنها موظف باشند بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند.

بدری تصریح کرد: در حال حاضر ادارات دولتی 10 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند که انتظار داریم هر چه زودتر این رقم پرداخت شده و تسویه حساب صورت گیرد چرا که اگر تشکیلات دولتی بدهی خود را بدهند شهرداری نفسی راحت خواهد کشید.

این مسئول افزود: بنده به عنوان شهردار مرکز استان در جلسات معاونت عمرانی شرکت نخواهم کرد چرا که تصمیم‌گیری در این حوزه را تاثیر‌گذار به نفع شهر نمی‌دانم و در مقابل از استاندار اردبیل قدردانی می‌کنم که همیشه حامی شهرداری و شورای شهر بوده است.

شهردار اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: امسال به رغم مشکلاتی که عموم ادارات دولتی با آن مواجه بودند شهرداری و شورای شهر اردبیل با جدیت تمام و به اندازه چندین دستگاه‌ اجرایی کار عمرانی کرده که عملکرد ما قابل مقایسه با هیچ دستگاه عمرانی در استان نیست.

انتهای پیام/62004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول