اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اعلام کرد

سهمیه‌بندی 188 مورد دارو در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: 188 مورد دارو در آذربایجان‌غربی سهمیه‌بندی شده است.

سهمیه‌بندی 188 مورد دارو در آذربایجان‌غربی

محمد دلیرراد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به نظارت بر شرکت‌های توزیع دارو و داروخانه‌های آذربایجان‌غربی از طرف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: این معاونت وظیفه دارد داروی سالم را به دست مصرف‌کننده برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرکت‌های توزیع سراسری دارو و شرکت‌های استانی، دو شرکت توزیع دارو از آذربایجان‌شرقی داروهای مورد نیاز آذربایجان‌غربی را تامین می‌کنند، تصریح کرد: شرکت‌های توزیع استانی نیز علاوه بر فعالیت تامین دارو در استان در تامین و توزیع داروهای مورد نیاز استان کردستان فعالیت می‌کنند.

دلیرراد با اشاره به صدور مجوز ساخت 2 هزار و 430 قلم دارو به عنوان داروهای ژنریک در کشور، خاطر نشان کرد: به بیش از 3 هزار و 600 قلم دارو اجازه ورود به کشور داده شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: تعداد داروهای مجوزدار در داخل کشور بیش از شش هزار قلم دارو است که از این تعداد 200 قلم گیاهی است.

وی با اشاره به تحریم ایران از طرف کشور‌های غربی و به وجد آمدن مشکلات در تهیه داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اجرای برنامه‌های مدیریتی و سهمیه‌بندی دارو تلاش خود را برای حداقل رساندن کمبودها انجام داده است.

دلیرراد از سهمیه‌بندی 188 مورد دارو در آذربایجان‌غربی خبر داد و متذکر شد: این اقدام برای جلوگیری از ایجاد کمبود کاذب دارو که به دنبال تقاضای بیش از مصرف مردم و اقدام به خرید و نگهداری دارو در منزل می‌کنند، انجام شده است.

انتهای پیام/61010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول