اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوش در گفتگو با فارس:

مدیریت بخش داروی کشور بیمار است/ لزوم تامین داروی بیماران خاص

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: بیماران خاص در کشور برای تامین داروهای خود با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

مدیریت بخش داروی کشور بیمار است/ لزوم تامین داروی بیماران خاص

سیدراضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: بیماران خاص به ویژه هموفیلی، ام‌اس و... برای تامین داروهای روزمره خود با مشکل مواجه شده‌اند و باید برای رفع مشکلات در این حوزه تلاشی جدی کرد.

وی افزود: تامین داروی این بیماران تنها 3 درصد از کل داروی کشور است ولی ایجاد مشکل برای این افراد علاوه بر بار مشکلات بیماری صعب‌العلاج درد تامین دارو را نیز بر خانواده‌ها و بیماران می‌افزاید و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

وی تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات دارو در کشور برنامه‌ریزی جامعی انجام شود و در این باره باید مشکلات را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی جامعی در دستور کار قرار داد. 

*مدیریت بخش دارو ضعیف است

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی دارویی مانند «استامینیفون» را ایران تولید می‌کند ولی در تامین این داروها در برخی شرایط با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی تنها مدیریت دارو در کشور مقصر است و باید به نحوی تامین دارو در سراسر کشور را زیر نظر داشته باشد.

این پزشک عمومی افزود: می‌توان در بخش دارو در کشور مستقل بود و نیازی به خارج نداشت ولی این اتفاق تنها با پژوهش و تحقیق فراوان اتفاق خواهد افتاد و باید در اینباره برنامه‌ریزی زیربنایی کرد.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول