اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی بستک

ایجاد گلخانه‌ راهی مؤثر برای توسعه کشاورزی در بستک است

خبرگزاری فارس: نماینده عالی دولت در بخش مرکزی بستک از توسعه و ایجاد سایت‌های گلخانه‌ای با عنوان راهی موثر برای توسعه کشاورزی در شهرستان‌هایی با شرایط آب و هوایی بستک نام برد.

ایجاد گلخانه‌ راهی مؤثر برای توسعه کشاورزی در بستک است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک واقع در غرب مرکز هرمزگان، عبدالرسول قنبری امروز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی روستای دهنگ با بیان اینکه محصولات کشاورزی همواره تأمین کننده نیاز اصلی بشر بوده است، اظهار داشت: امروزه با توجه به مسائلی نظیر افزایش جمعیت و محدودیت در نهادهای اصلی کشاورزی مثل زمین و آب مناسب لزوم توجه به روش‌های نوین و پر بازده تولید به ویژه گلخانه لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه کشاورزی از طریق سایت‌های گلخانه‌ای، بر تغییر نظام بهره‌برداری از آب و خاک در مدیریت صحیح از منابع به عنوان یک موضوع مهم، ضروری و راهبردی تاکید کرد.

این مسئول افزود: با ایجاد گلخانه بهره‌برداری فشرده و استفاده از تکنیک‌های جدید کشاورزانی که مقدار اندک زمین و آب در اختیار داشته باشند می‌توانند تولیدات خوبی داشته باشند.

قنبری توسعه سایت‌های گلخانه‌ای و کشت محصولات کشاورزی در گلخانه را بهترین راه ممکن برای افزایش تولید در بخش کشاورزی دانست و افزود: کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر نیاز آبی کمتر، دارای توجیه اقتصادی است.

وی با تاکید بر بهره‌برداری سریع از سایت گلخانه‌ای بخش مرکزی بستک اضافه کرد: با بهره‌برداری از سایت گلخانه دهنگ، برای 60 نفر به صورت مستقیم و برای 150 نفر نیز به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی اضافه کرد: این سایت با اعتباری بالغ بر هزار و 200 میلیون ریال شامل جدول‌گذاری، محوطه‌سازی، آسفالت، نرده‌کشی محوطه، برق‌رسانی، ایجاد حوضچه‌های نگهداری آب، از محل اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی و در زمینی به مساحت 23 هکتار احداث شده است که امیدواریم با اجرای کامل آن توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار و مولد در منطقه فراهم شود.

به گفته وی، روستای دهنگ بخش مرکزی یکی از قطب‌های عمده کشاورزی در شهرستان بستک است که تولید سالانه بیش از 2 هزار تن گوجه فرنگی و 4 هزار و 800  تن صیفی جات را به خود اختصاص می‌دهد که در صورت بهره‌برداری کامل سایت گلخانه انتظار می‌رود این مقدار به هشت هزار تن در سال افزایش یابد.

انتهای پیام/88006/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول