اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی بستک تأکید کرد

لزوم احداث سدها و بندهای خاکی در بخش مرکزی بستک

خبرگزاری فارس: نماینده عالی دولت در بخش مرکزی شهرستان بستک بر لزوم احداث سدها و بندهای خاکی در این بخش تأکید کرد.

لزوم احداث سدها و بندهای خاکی در بخش مرکزی بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، عبدالرسول قنبری در حاشیه بازدید از منابع آب‌شرب بخش مرکزی این شهرستان، بر ضرورت احداث سدهای آبخیزداری به منظور تقویت سفرهای آب زیرزمینی برای تأمین آب آشامیدنی و اراضی کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت: در این شرایط مهار آب و سدسازی در بخش مرکزی بستک تنها راه نجات بخش کشاورزی و آب شرب و توسعه و رونق آن است.

وی افزود: سدسازی و توسعه طرح‌های آبخیزداری برای حفظ آب‌های زمینی و مهار روان آب‌ها یکی از راهکارهای مهمی است که می‌تواند در تامین آب مورد نیاز روستاهای بخش مرکزی اثر گذار باشد.

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی جلوگیری از بروز سیلاب‌ها، تامین آب مورد نیاز مردم و بخش کشاورزی و شادابی و سر زندگی طبیعت را از کارکردهای مهم سدسازی عنوان کرد.

وی ساخت آب انبار توسط خیرین را یکی از منابع مهم تامین آب شرب مردم بخش مرکزی دانست و تصریح کرد: خیرین با ساخت آب انبار در مسیر آب باران اقدام به ذخیره سازی آب می‌کنند که وجود این آب انبارها به علت شوری آب موجود در منطقه کمک شایان توجهی به تأمین آب شرب کرده است اما در صورت احداث سد می‌توان میزان آب شور را کاهش داد.

وی در همین زمینه از دستگاه‌های متولی امر خواست با انجام مطالعات کارشناسی نسبت به احداث سدهای مورد نیاز خاکی و بتنی در این بخش اقدام کنند.

شهرستان بستک به دلیل کمبود بارش‌ها و وجود گنبدهای نمکی فراوان از مناطق کم آب و خشک جنوب به شمار می‌رود.

در این شهرستان مردم از دیرباز برای تأمین آب‌شرب خود به ساز‌ه‌های آب‌انبار متکی بوده‌اند.

احداث آب‌بندها و سدهای خاکی و ملاتی و همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در این گونه مناطق می‌تواند در دراز مدت نسبت به شیرین شدن اراضی و آب سفره‌های زیرزمینی کمک کند.

انتهای پیام/88006/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول