اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو مستلزم اراده همگانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک گفت: مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو مستلزم اراده همگانی، اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر ورود دام است.

مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو مستلزم اراده همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مشتاق زاده در جلسه شورای سلامت شهرستان که با محوریت مبارزه با تب کریمه کنگو برگزار شد، اظهار داشت: تب کریمه کنگو نوعی بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون، ترشحات، لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه صورت پذیرد تا مردم آگاهی کامل داشته باشند و گوشت مورد نیاز خود را از محل‌های بهداشتی و کنترل شده تأمین تا خطر ابتلا به این بیماری به حداقل برسد.

رئیس شورای سلامت شهرستان بستک قرنطینه دام‌ها ، ایجاد کلاس‌های توجیهی برای دامداران و کارگران آنان، آموزش‌های چهره به چهره در روستاها و توزیع بروشورهای آموزشی از سوی دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان را مورد تأکید قرار داد.

مشتاق زاده ضمن تاکید بر نقش ویژه دامپزشکی در کنترل بیماری تب کریمه کنگو، همکاری تمامی دستگاه‌ها را در این بحث خواستار شد.

فرماندار شهرستان بستک ادامه داد: بخش درمان، دستگاه تخصصی خود را می طلبد ولی در بخش پیشگیری باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت ویژه با هم همکاری داشته باشند.

وی همچنین تشدید کنترل و برخورد با محموله‌هایی که بدون مجوز حمل دام اقدام به جابجایی دام زنده می‌کنند را از لحاظ انتظامی خواستار شد.

رئیس شورای سلامت شهرستان بستک بیان داشت: شهردارها و دهیاران باید در پیشبرد امور بهداشتی مساعدت داشته باشند و راهکاری عملی برای ساماندهی صنوف آلاینده در شهرستان اتخاذ گردد.

مشتاق زاده در پایان بر اجرایی شدن کامل مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی تأکید کرد.

انتهای پیام/88006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول