اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

آغاز طرح مبارزه با آفات در شوشتر/ بیمه 100 درصدی محصول کلزا

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از بیمه 100 درصد محصول کلزای شوشتر خبر داد و گفت: بیمه محصولات برای جبران بخشی از خسارت‌های احتمالی انجام می‌شود.

آغاز طرح مبارزه با آفات در شوشتر/ بیمه 100 درصدی محصول کلزا

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی صبح امروز در بازدید از مزارع کلزای شوشتر اظهار داشت: در شرایط کنونی 100 درصد محصول کلزای کشت شده شهرستان شوشتر بیمه شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول کلزای شوشتر افزود: در سال‌جاری بیش از یکهزار و 920 هکتار از اراضی مستعد کشت این شهرستان زیر کشت کلزا رفته است.

*آغاز طرح مبارزه با آفات در شوشتر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با آفات در این شهرستان گفت: در مزارع گندم و کلزای شوشتر طرح سمپاشی و مبارزه با آفات آغاز شده است.

وی درباره نحوه اجرای این طرح در شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در 45 هزار هکتار مزارع زیر کشت گندم و 195 هکتار مزارع زیر کشت کلزا آغاز شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

پوررکنی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای حمایت از کشاورزان است، افزود: اجرای این طرح برای حمایت از کشاورزان و کاهش هزینه‌های آن‌ها انجام می‌شود.

*کشت و بیمه محصول جو

وی با اشاره به میزان کشت جو در مزارع شوشتر اظهار کرد: در مزارع شوشتر بیش از 4 هزار و 170 هکتار زیر کشت جو رفته است که نسبت به سال گذشته آمار این محصول با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به بیمه محصول جوی شوشتر تاکید کرد: بیش از یکهزار و 318 هکتار از اراضی زیر کشت جو در این شهرستان بیمه شده است.

وی با اشاره به مشکلات در این عرصه خاطر نشان کرد: باید با کاهش مشکلات کشاورزان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی اقدام کرد و در این باره باید از همه فرصت‌های موجود استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر به عنوان قطب کشاورزی در خوزستان شناخته می‌شود و در تولید محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا دارای رکورد است.

انتهای پیام/72006/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول