اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بهشهر:

گزینه نخست اشتغالزایی در بهشهر کشاورزی است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بهشهر، کشاورزی را بهترین گزینه و اولویت اشتغالزایی در این شهرستان دانست.

گزینه نخست اشتغالزایی در بهشهر کشاورزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، غلامرضا نورزاد سرپرست فرمانداری بهشهر ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان، گفت: به پایان سال مالی نزدیک می‌شویم و باید تلاش کنیم اعتبارات باقی مانده را جذب و برای توسعه شهرستان هزینه کنیم.

وی افزود: شهرستان بهشهر بهترین زمینه را برای اشتغال در بخش کشاورزی دارد و به تبع آن، صنایع مرتبط با بخش کشاورزی را هم می‌توان ارتقا داد.

نورزاد با اشاره به نرخ بالای رشد بیکاری در بهشهر، گفت: در بخش‌های دشت و کوهستانی بهشهر ظرفیت‌های خوبی برای اشتغالزایی داریم، به ویژه در بخش کوهستانی و یانه‌سر که باید بیشتر به آن توجه شود.

سرپرست فرمانداری بهشهر تصریح کرد: ما مدیران شهرستانی باید نسبت به رفع مشکلات بیشتر تلاش کنیم، نقاط ضعف و قوت شهرستان را ما بیشتر می‌بینیم، در زمینه کشاورزی مستعد هستیم، بنابراین باید از همین بخش شروع کنیم و در کنار آن به صنعت و گردشگری بپردازیم.

نورزاد با اشاره به یک‌هزار و 254 سهمی که برای اشتغال بخش کشاورزی تا پایان سال 91 به بهشهر اختصاص یافت، گفت: بیش از یک‌هزار و 200 نفر ثبت سامانه رصد شدند اما نباید به همین اکتفا کنیم. باید مراقبت کنیم که این شغل‌ها پایدار بمانند.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی بهشهر به ارائه آماری از اعتبارات بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت.

محمد قنبری تصریح کرد: برای سال جاری 227 طرح مصوب به ارزش حدود 60 میلیارد ریال داریم که تاکنون متقاضیان 147 طرح توسعه‌ای و تولیدی موفق به دریافت وام‌های خود به مبلغ 26 میلیارد و 279 میلیون ریال، شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در ادامه، اظهار داشت: خارج از طرح‌های مصوب و مبالغ ابلاغی دولت نیز 15 طرح توسعه‌ای در بخش کشاورزی و باغی داریم که به 200 میلیارد ریال می‌رسند و تنها 80 میلیارد ریال آن مخصوص طرح توسعه‌ای یک شرکت بزرگ تولید خوراک دام و طیور و تهیه مواد اولیه ساخت صابون و شامپو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه طرح‌های توسعه‌ای در زمین‌های استیجاری گفت: با توجه به تجربیاتی که داریم تصمیم گرفته شد به زمین‌های اجاره‌ای تسهیلات داده نشود.

دبیر کارگروه کشاورزی شهرستان بهشهر همچنین درباره ارائه تسهیلات به مرغ‌داران، بیان داشت: 17 طرح توسعه‌ای در مجموع با ظرفیت نگهداری 450 هزار قطعه به ارزش 56 میلیارد ریال نیاز به تسهیلات دارند که در حال رایزنی با صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار هستیم.

در ادامه خواجوی رئیس بانک کشاورزی بهشهر گفت: جذب اعتبارات و پرداخت اعتبارات به‌طور صحیح و نظارت شده است و طرح‌ها به‌صورت کل، برآورد عملیات می‌شوند.

وی افزود: یکی از موضوع‌های مهم در پرداخت تسهیلات، داشتن ضامن و نداشتن بدهی‌های بانکی و چک برگشتی است و بطور کلی اگر شخص وام گیرنده تضمینی نداشته باشد در دریافت، موفق نخواهد بود.

خواجوی درباره پرداخت تسهیلات به افرادی که در زمین‌های اجاره‌ای کار می‌کنند، گفت: حتی‌الامکان به دارندگان این زمین‌ها وام کشاورزی تعلق نمی‌گیرد اما اگر سند اجاره آن در دفترخانه تنظیم و ثبت رسمی شده باشد، می‌توانیم به آن متقاضی وام پرداخت کنیم.

به گزارش فارس، اعتبارات ابلاغی سال 91 برای طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی بخش کشاورزی در شهرستان بهشهر، 66 میلیارد و 540 میلیون تومان است.

انتهای پیام/86001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول