اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد

تلاش برای ارتقای مهارت‌های فارغ‌التحصیلان کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این مجموعه تلاش برای ارتقای مهارت‌های فارغ‌التحصیلان است که کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموختگان رشته کشاورزی برپا می‌شود.

تلاش برای ارتقای مهارت‌های فارغ‌التحصیلان کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جمشید اسعدی پیش از ظهر امروز در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی‌و حرفه‌ای با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی که در سالن جلسات این مجموعه برپا شد، اظهار داشت: با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی و در راستای اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یک تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد که امیدوار هستیم همه مواد و تبصره‌های آن به مرحله اجرا برسد.

وی 2 طرف این تفاهم‌نامه را مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: ترویج یافته‌های کشاورزی، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی، ارتقای مهارت فارغ التحصیلان، مربیان و هنرجویان بخش کشاورزی، تحقق اهداف برنامه پنج ساله توسعه، حمایت از طرح‌های پژوهشی مهم‌ترین اهدافی هستند که از انعقاد این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط با اجرای این توافق‌نامه تعهداتی پذیرفته است، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان، تعیین مناطق اجرای دوره‌ها، تامین فضا و امکانات مورد نیاز برای برپایی دوره‌های آموزشی، همکاری در تدوین استانداردهای آموزشی و مشارکت برای تامین مربیان توانمند از جمله وظایف مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قلمداد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به تعهدات این مجموعه اشاره کرد و افزود: برگزاری آزمون‌های پایان دوره‌ا‌‌ی آموزشی‌، صدور گواهینامه مهارت پس از کسب نمره قبولی توسط کارآموزان، تدوین استانداردهای آموزشی و انجام نیازسنجی آموزشی از جمله مسئولیت‌های این سازمان قلمداد می‌شود که برای عملی کردن آن باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

اسعدی با بیان اینکه تفاهم‌نامه فوق در 11 ماده و 18 بند تنظیم شده است، گفت: این تفاهم‌نامه در 2 نسخه تنظیم شده که مدت اعتبار آن 2 سال تعیین شده است لیکن هر 2 مجموعه مصمم هستند به همه تعهدات صورت گرفته جامه عمل بپوشانند تا اهداف موردنظر تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول