اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی:

تغییرات اقلیمی تولیدات کشاورزی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی گفت: تغییرات اقلیمی چالش‌هایی را در عرصه کشاورزی ایجاد می‌کنند که کاهش محصول و تهدید شدن امنیت غذایی مردم از نتایج آن محسوب می‌شود.

تغییرات اقلیمی تولیدات کشاورزی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا رحمانی پیش از ظهر امروز در همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی تغییر اقلیم جهانی در تاریخ تکامل کره زمین سابقه دارد، اظهار کرد: اما شدت و سابقه تغییرات آن در دهه‌های اخیر کم‌سابقه بوده و این موضوع سبب نگرانی جامعه بین‌المللی شده است.

وی افزایش سرعت این تغییرات را در دهه‌های اخیر به صورت عمده ناشی از فعالیت‌های بی‌رویه انسان در بهره‌برداری از منابع طبیعی دانست و اضافه کرد: همچنین بهره‌گیری‌های نا‌معقول از سوخت‌های فسیلی در فراینده توسعه جهانی از دلایل عمده تغییرات اقلیم به شمار می‌رود.

دبیر همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی با تاکید بر اینکه پیامد‌های این توسعه به نا‌پایداری بسیاری از فرایند‌های طبیعی منجر می‌شود، تصریح کرد: همچنین این موضوع تنوع زیستی را دچار آسیب و پایداری بوم نظام زیستی جهان را به مخاطره می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی طی 100 سال گذشته سبب افزایش سرعت تغییر اقلیم، تخریب محیط زیست و از بین رفتن منابع طبیعی شده است، ادامه داد: تغییر اقلیم نه تنها بر عرصه کشاورزی تأثیر می‌گذارد بلکه خود از کشاورزی نیز تأثیر می‌پذیرد.

رحمانی با بیان اینکه برای مثال تولید دی اکسید کربن توسط ماشین‌آلات عرصه کشاورزی یا تولید متان توسط دامداری‌ها در این زمینه از جمله این موارد به شمار می‌رود، تاکید کرد: تغییرات اقلیمی چالش‌هایی را در عرصه کشاورزی ایجاد می‌کنند که کاهش محصول و تهدید شدن امنیت غذایی مردم از نتایج آن محسوب می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه امنیت غذایی، بررسی عوامل موثر در تغییر اقلیم بر امنیت غذایی، بررسی راهکارهای علمی و پژوهشی اثرات تغییر اقلیم بر امنیت غذایی و بررسی راهکار‌های اجرایی کاهش اثرات تغییر اقلیم بر امنیت غذایی از اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول