اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انتخاب نام فرزندان

‌گرایش خانواده‌های زنجانی‌ به نام‌های مذهبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: گرایش مردم استان زنجان به نام‌های مذهبی در نام‌گذاری و تغییر نام‌های ثبت شده دیده می‌شود.

‌گرایش خانواده‌های زنجانی‌ به نام‌های مذهبی است

موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نشست تخصصی هم‌اندیشی نام در استان زنجان برگزار شد که این نشست دارای آثار مثبتی است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز برگزار می‌کند، افزود: برگزاری این نشست با حضور اندیشمندان استان زنجان از برنامه‌های فرهنگی این اداره کل محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تغییر نام‌ها در استان زنجان به نام‌های مذهبی است، افزود: این امر جای خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه ثبت احوال دارای سه وظیفه ذاتی است، خاطرنشان کرد: ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد متقن و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور از وظایف ثبت احوال است.

متوسلین از ایجاد گنجینه اسناد هویتی استان زنجان خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه نام هر شخصی مبین هویت وی محسوب می‌شود، افزود: نام هر فرد برگرفته از اندیشه‌های خانواده وی است.

*79 درصد دختران زنجانی اسامی مذهبی و ایرانی دارند

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه 10 نام نخست استان زنجان برای پسران مرتبط با اسماء مذهبی است، افزود: 70 درصد نام‌های دختران نیز در همین راستا انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت احوال گنجینه‌ای از اسامی ایرانی و اسلامی را دارد، افزود: والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت احوال استان نسبت به انتخاب نام مناسب برای فرزندان خود اقدام کنند.

*رونمایی از سند آیت‌الله عزالدین حسینی در زنجان

متوسلین از رونمایی سند آیت‌الله حاج سید عزالدین حسینی زنجان خبر داد و افزود: این رونمایی همزمان با برگزاری همایش مهندسی نام در استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این سند با حضور فرزند این عالم گرانقدر در استان صورت گرفت، افزود: رونمایی از دیگر اسناد هویتی استان از برنامه‌های ثبت احوال محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان بر ضرورت انتخاب نام نیکو برای فرزندان تاکید کرد و گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه این اداره کل از نام‌های ایرانی و اسلامی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف به انتخاب نام مناسب برای نوزادان کمک می‌کند، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی نام مناسب در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول