اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اساتید گیلان:

وصیتنامه امام (ره) الگوی حکومت‌داری است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: وصیتنامه امام خمینی (ره) الگوی حکومت‌داری است که تمام مسئولان باید هر روز آن را بخوانند و عمل کنند.

وصیتنامه امام (ره) الگوی حکومت‌داری است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسن حبیبی در مراسم افتتاح کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یکی از کانون‌های مهم تمرکز دشمن در جنگ نرم محسوب می‌شوند. 

وی یکی از شاخصه‌های علاقه‌مندی ملت به حضرت امام (ره) را اجتهاد و روحانی بودن ایشان دانست و گفت: شاخصه بعدی ایشان سازش ناپذیری بود که فرموده بودند «من برای اجرای آموزه‌های تعالی بخش اسلام بپا خواسته‌ام».

این مسئول از دیگر ویژگی‌های امام (ره) را ساده زیستی و دنیاگریزی ایشان نامید و تصریح کرد: محبوبیت امام (ره) هر روز در جهان بیشتر می‌شود.

*وصیتنامه امام (ره) الگوی حکومت‌داری است

وی با تاکید بر الگو قرار دادن وصیتنامه امام (ره)، اذعان کرد: وصیتنامه سیاسی‌الهی حضرت امام (ره) یک الگوی حکومت‌داری است و باید تمام مسئولان هر روز این وصیتنامه را بخوانند و به آن عمل کنند.

حبیبی گفت: امام (ره) مردم‌باور بودند بنابراین تمام دغدغه ایشان این بود که مردم باید در صحنه باشند و به همین منظور دستور به تشکیل بسیج دادند که نقش و رسالت بسیج در دفاع مقدس بسیار والا و ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه در آن شرایط جنگ ما تنها با عراق نبود، اذعان کرد: کشورهای زیادی در حمایت از عراق در مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده بودند و امروز نیز یک تنه برای دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب با تمام کشورها در سه حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنگ هستیم و هر روز شاهد ناامیدی دشمنان در این عرصه‌ها می‌شویم که نشانه قدرت والای انقلاب و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

*راهبرد بسیج کمک به ترویج‌های اندیشه‌های ناب اسلام  است

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان راهبرد بسیج را کمک به ترویج اندیشه‌های ناب اسلام خواند و تصریح کرد: امروز بسیج در تمام اقشار شکل گرفته و یکی از پر اهمیت‌ترین اقشار بسیج، بسیج اساتید است زیرا دانشگاه یک محیط ظریف و پیچیده است و شاکله آن از اساتید که فرماندهان جنگ هستند شکل می‌گیرد.

وی برنامه‌ریزی خاص و مخاطب‌شناسی در دانشگاه را مهم خواند و  تصریح کرد: اساتید در فضای دانشگاهی باید بدانند که از شخصیت‌های تاثیرگذار در ابعاد شخصیتی دانشجویان محسوب می‌شوند زیرا دانشجویان امروز مدیران آینده نظام هستند.

*ضرورت ترویج فضای آزاد فکری در دانشگاه‌ها

حبیبی ترویج فضای آزاد فکری در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امروزه توانمندی کشورها بر اساس علم آنهاست نه سلاحشان، و مقام معظم رهبری اشاره داشتند که قدرت برتر قدرت علم و فناوری است، امروز با ظرفیت علمی که کشور ما دارد در سطح منطقه نخست و در جهان رتبه شانزدهم هستیم و این نشانه اقتدار علمی کشور و حضور مجاهدانه اساتید و محققان دانشگاه‌هاست که هر روز افزایش می‌یابد.

وی جهاد با نفس را یکی از شاخصه‌های بسیجی به ویژه اساتید بسیجی نامید و تصریح کرد: به طور مثال شهید شهریاری، علی‌محمدی و ... تمام تحصیلشان در کشورشان بود و حتی یک روز نیز برای کسب دانش خود را نیازمند علم و تجهیزات کشورهای دیگر ندانستند و معتقد بودند که برای اقتدار نظام و انقلاب نباید هیچ توقعی حتی توقع مالی داشت و باید با جان و دل از عزیزترین چیزی که داریم حتی جان خود بگذریم و به دلیل همین خصلت‌ها بود که این عزیزان لایق شهادت شدند.

در پایان جلسه مذکور، صادق یحیی‌پور مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد صومعه‌سرا معرفی شد.

انتهای پیام/84003/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول