اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد بابل:

چادر از ایران وارد جهان اسلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: چادر به عنوان حجاب برتر از ایران وارد جهان اسلام شد.

چادر از ایران وارد جهان اسلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان ظهر امروز در جشنواره ملی حجاب زینت آفرینش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار داشت: حجاب و عفاف مختص دین اسلام نبوده بلکه یکی از مشترکات همه ادیان و مذاهب عالم مسئله پوشش است.

وی افزود: دست‌ دادن زن و مرد به یکدیگر، آرایش غلیظ زن و مرد که سبب تحریک جنسی شود، تشبیه شدن زن به مرد و مرد به زن، چشم‌چرانی و اختلاط زن و مرد به‌طوری که محرک باشد پنج اصول مشترک تمام ادیان الهی عالم است که به شدت نفی شده است.

ابراهیمیان تصریح کرد: چادر به عنوان حجاب برتر از ایران وارد اسلام شد بلکه با مراجعه به تاریخ ایران، قرن‌ها قبل از اسلام بانوان ایرانی چادر را به عنوان برترین پوشش خود انتخاب کردند.

وی اذعان داشت: امروزه پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا پس از عمری تجربه بی‌حجابی و برهنگی به اسلام برگشته‌اند و پوشش و حجاب را برای مجامع علمی و دانشگاهی خود الزامی می‌کنند به طوری که مترقی‌ترین دانشگاه‌های غربی به این امر مهم توجه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اشاره به پنج نوع مختلف حجاب زنان ایرانی گفت: دختران و زنان ایرانی دارای پنج نوع حجاب هستند که شامل حجاب تحمیلی که این گروه اعتقادی به پوشش نداشته و از سوی خانواده و جامعه به آنها تحمیل می‌شود که اگر این فشارها گرفته شود فرد از حجاب دست می‌کشد.

وی افزود: حجاب نوع دوم حجاب تقلیدی است که دلیل و برهان عقلی بر حجاب خود ندارند و حجاب را به ارث برده‌اند و حجاب نوع سوم حجاب مصلحتی است که فرد اعتقادی به حجاب ندارد ولی برای اینکه به آداب و رسوم و ارزش‌های جامعه دهن‌کجی نکند به آن احترام می‌گذارد.

ابراهیمیان اذعان داشت: حجاب نوع چهارم حجاب تعقلی بوده که بر پایه عقل و برهان پذیرفته می‌شود و حجاب تعبدی بالاترین نوع حجاب بوده که فرد با عقل و برهان آن را می‌پذیرد تا عبودیت خود را به خدا نشان دهد و تاج بندگی به سر نهد تا بگوید تسلیم اوامر الهی و عاشق حجاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث در باب حجاب و عفاف مبانی حجاب است، گفت: مهم‌ترین مبانی حجاب حفظ ارزش و احترام به جایگاه زن است، قانون نظام آفرینش اقتضا می‌کند که گرانبهاترین پدیده آفرینش را در حجاب و پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/86009/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول