اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع تجاری عصر جدید افتتاح شد

دومین نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در قم

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه تخصصی سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه‌قیمتی در مجتمع تجاری عصر جدید قم آغاز به کار کرد.

دومین نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: جذب توریست‌های زیارتی و سیاحتی با بهره‌مندی از ظرفیت سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه‌قیمتی تحقق می‌یابد.

محمدحسن نامی در آیین برپایی نمایشگاه سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه‌قیمتی در قم اظهار کرد: استان قم ام‌القرای تشیع در جهان است و سالیانه بسیاری از توریست‌ها را جذب می‌کند از این رو باید از ظرفیت معادن سنگ‌های قیمتی این استان برای جذب بیشتر توریست‌ها استفاده کرد.

وی افزود: استان‌های قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، اصفهان و چند استان دیگر دارای معادن غنی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی هستند که باید در زمینه معرفی این سنگ‌ها و رقابت در عرصه جهانی و برطرف کردن نیازهای داخلی برنامه‌ریزی کارآمد صورت گیرد.

مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: در این نمایشگاه 500 قطعه نمونه از سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه‌قیمتی در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

محمد فراهانی افزود: همچنین 54 نوع کانی خام و تراشیده شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه‌قیمتی از معادن ایران و معادن کشورهای مختلف جهان جمع‌آوری شده است ضمن اینکه استان قم دارای شش معدن عقیق بوده و دارای برترین سنگ‌های عقیق و فیروزه‌ای و سنگ‌های نمک است.

فراهانی بزرگترین صفحه عقیق، نمونه‌های قیمتی یاقوت، آمیتیس، بریل، فیروزه، سنگ‌های حکاکی شده، تابلو‌های آیات قرآن و دعا با سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و زیورآلات و تزیینات را از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه برشمرد.

این نمایشگاه با تعامل شرکت مهندسین زمین کاوان یاقوت کویر قم و سازمان صنعت و معدن و تجارت قم برپا شده و تا ششم بهمن ماه دایر است.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول