اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی ایزایکو:

ایزایکو در صنایع نفت و گاز بیکار می‌شود / تلاش برای اخذ قراردادهای فاز 11 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل (ایزایکو) با بیان اینکه این مجتمع با اتمام مراحل ساخت سکوهای سرچاهی فاز 14 پارس جنوبی عملا در صنایع نفت و گاز بیکار می‌شود، از تلاش‌ برای دریافت قراردادهای فاز 11 خبر داد.

ایزایکو در صنایع نفت و گاز بیکار می‌شود / تلاش برای اخذ قراردادهای فاز 11 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عباس رئیسی در جمع مدیران مربتط با امور صنعتی با بیان اینکه، ایزایکو علاوه بر انجام تعمیرات و ساخت شناورهای بزرگ و کوچک در منطقه ویژه کشتی‌سازی در سال‌های اخیر طبق قراردادهایی ساخت جکت‌ها (سکوهای سرچاهی نفت و گاز) را نیز انجام داده است، اظهار کرد: در حال حاضر امور ساخت جکت‌های مربوط به فاز 14 پارس جنوبی را در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه ساخت این جکت‌ها در غرب بندرعباس، معمولا سبب اشتغال حدود دو هزار نفر می‌شود، ادامه داد: با اتمام ساخت آخرین جکت مربوط به فاز 14 پارس جنوبی، عملا ایزایکو در حوزه پروژه‌ها و سازه‌های گازی و نفتی بیکار می‌شود و این امر تبعات نامناسبی همانند از دست رفتن فرصت‌های شغلی را به دنبال دارد.

معاون پشتیبانی شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل اضافه کرد: از استاندار هرمزگان خواسته‌ایم در راستای واگذاری امور ساخت جکت‌های فاز 11 پارس جنوبی که ظاهرا قرار است به شرکت‌های خارجی و یا داخلی واگذار شود، رایزنی‌های لازم را با مقامات رده بالای مربوطه با هدف واگذاری امور ساخت به ایزایکو انجام دهد تا این ظرفیت در استان باقی بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به عملیات ساخت شش فروند شناور آلومینیومی با اعتبار 2 میلیون دلار در منطقه ویژه ایزایکو افزود: ظرف چهارده ماه آینده این شناورها نیز به طرف‌های قرارداد تحویل می‌شود.

به گفته رئیسی هر کدام از این شناورها ظرفیت حمل 120 مسافر را در یک سفر دریایی دارند.

امور ساخت جکت‌ها و یا همان سکوهای سرچاهی نفت و گاز طی سال‌های اخیر با خروج غول‌های بزرگ نفتی و گازی دنیا از قراردادهای پارس جنوبی به شرکت‌های داخلی واگذار شد، که در این راستا ایزایکو موفق به ساخت چندین جکت شده است.

جکت‌ها که بعضا دارای ارتفاعی برابر با 40 متر هستند، در واقع سازه‌های بزرگ فلزی با وزن‌ بسیار بالا هستند که از فناوری ساخت پیچیده‌ای نیز برخوردارند که ایران بدان دست پیدا کرده است.

جکت‌های ساخته شده پس از حمل در بندرعباس با شناورها و دستگاه‌های حمل مخصوص به محل نصب در پارس جنوبی و آبهای استان بوشهر حمل می‌شود.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل (ایزایکو) در غرب شهر بندرعباس واقع است، تاکنون در این مجتمع پروژه‌های بزرگی همانند نخستین کشتی کانتینربر اقیانوس پیما ساخته شده است.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول