اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی منطقه همدان:

پس از هدفمندسازی یارانه‌ها، مصرف نفت سفید کاهش داشت

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی منطقه همدان گفت: بررسی روند مصرف نفت سفید طی سه دوره قبل و بعد هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی از کاهش مصرف این فرآورده است.

پس از هدفمندسازی یارانه‌ها، مصرف نفت سفید کاهش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اصغر توفیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی روند مصرف نفت سفید طی سه دوره قبل و بعد هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: میزان مصرف نفت سفید در استان همدان طی 9 ماهه سال جاری در مقایسه با همین دوره در سال 90 و 89 به ترتیب بیش از 25 و 41 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در آذرماه سال 89 و بررسی میزان عرضه و مصرف فرآورده نفت سفید در استان همدان طی سه دوره نه ماهه قبل و بعد از آغاز آن و مقایسه ارقام حاصله با مصرف 9 ماهه این حامل انرژی در سال جاری حاکی از روند کاهش قابل توجه این فرآورده ارزشمند در استان همدان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی منطقه همدان تصریح کرد: مصرف نفت سفید که عمدتاً در بخش تأمین گرمایش منازل شهروندان عرضه می‌شود در سال 91 به میزان 46 هزار و 153  مترمکعب، در سال 90 به میزان 61 هزار و 738 و در سال 89 نیز 79 هزار و 119 مترمکعب بوده است.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: با وجود رشد نسبی جمعیت، شیب محسوس کاهش مصرف سالانه نفت سفید که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از اقلام ضروری زندگی در مناطق سردسیر شهری و روستایی استان محسوب می‌شده را باید به فال نیک گرفت.

توفیقی یادآور شد: این امر از نگاه کارشناسان می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به کنترل عرضه و تقاضا، نظارت بر توزیع کالابرگ به خانوارهای فاقد امکان بهره‌مندی از گاز طبیعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که گسترش انشعاب گازرسانی و عدم تکرار تجربه زمستان‌های سخت در سال‌های اخیر و روند رو به افزایش گرم شدن زمین در اثر پدیده گلخانه‌ای از دیگر دلایل این افت مصرف به شمار می‌رود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی منطقه همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امید است به نسبت کاهش شدید مصرف این حامل انرژی، شاهد افزایش آگاهی عمومی جامعه از ارزش واقعی نفت سفید و دیگر فرآورده‌ها با منشأ فسیلی باشیم کما اینکه این حامل انرژی طی دی ماه امسال به نرخ 24 هزار و 477 ریال در مبادلات بین‌المللی داد و ستد می‌شود.

انتهای پیام/89006/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول