اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

در حال اجرایی کردن 30 درصد پروژه‌های مهر ماندگار هستیم

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در حال حاضر 30 درصد پروژه‌های مهر ماندگار کشور را عهده‌دار بوده و به اجرای آن می‌پردازد.

در حال اجرایی کردن 30 درصد پروژه‌های مهر ماندگار هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید نامجو در جلسه شورای اداری مشگین‌شهر اظهار داشت: وزارت نیرو مصمم است، این پروژه‌ها را که اغلب از پیشرفت 50 درصد برخوردار است تا پایان دولت دهم تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

وی ادامه داد: تعدادی از این پروژه‌ها در استان اردبیل واقع شده که نظیر آن را می‌توان تکمیل سد خاکی کوثر و شبکه‌های آبیاری به همراه طرح‌های توسعه بخش آب و خاک نام برد که با سرعت تمام در حال اجرا است.

نامجو با بیان اینکه دولت خدمتگزار با تمام توان وارد میدان شده تا بتواند به هر نحو ممکن و تا روز آخر خدمت‌رسانی را در اولویت قرار داده و ذره‌ای از آرمان خود عدول نکند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر خدمت‌رسانی با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم شایسته و مطلوب عمل کنیم تا بتوان در یک فرآیند رضایت‌بخش آثار خوب و ارزشمندی را به منصه ظهور رساند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از ظرفیت مهندسان و کارشناسان داخلی بهره می‌بریم، اضافه کرد: ما در حوزه آب و فاضلاب و همچنین طرح‌های برق‌رسانی از ظرفیت‌های داخلی به شکل مناسب استفاده می‌کنیم و معتقدیم در وضعیت تحریم که دشمنان سعی می‌کنند به هر شیوه‌ای جمهوری اسلامی ایران را آماج حملات قرار دهند، باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کرد.

وی به اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها و کاهش مصرف انرژی در کشور به ویژه آب و برق اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی را در این دو حوزه خدمات‌رسانی شاهد بودیم و در بودجه سال آینده نیز سعی کردیم با در نظر گرفتن قیمت منطقی در مورد آب و برق به سیاست‌های دولت بیش از گذشته پایبند باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر نیرو با اعلام اینکه در حال حاضر با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال توسط وزارت نیرو پروژه‌هایی در مناطق مختلف در حال اجراست، یادآور شد: انتظار ما این است که در دهه فجر بتوانیم بخشی از این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

نامجو همچنین نسبت به احداث سد احمدبیگلو و تأمین منابع اعتباری این پروژه از محل اعتبارات مهار آب‌های مرزی قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد که سد کوثر نیز تا پایان دولت دهم آبگیری شده و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم مشگین‌شهر نیز در این جلسه از شهرستان مشگین‌شهر به عنوان پایلوت کشاورزی کشور یاد کرد و گفت: با وجود اقدامات خوب انجام شده در سال‌های اخیر در بخش آب و خاک هم‌اکنون از 184 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تنها 44 هزار هکتار کشت می‌شود.

یونس اسدی افزود: با بهره‌برداری از شبکه‌های پایاب سدها امیدواریم بسیاری از اراضی منطقه به کشت آبی اختصاص یابد تا تحول جدی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز خواستار تکمیل و راه‌اندازی نیروگاه زمین‌ گرمایی مشگین‌شهر شد و تصریح کرد: احداث این نیروگاه می‌تواند بخش عظیمی از منابع انرژی ما را تأمین کند.

سید حمید عباداللهی همچنین ضرورت تکمیل و تسریع در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری را خواستار شد.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول