اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استاندار خراسان شمالی:

تعهدات مربوط به طرح‌های مهر ماندگار تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استاندار خراسان شمالی گفت: منابع تعهدات دولت مربوط به طرح‌های مهر ماندگار این استان تأمین می‌شود.

تعهدات مربوط به طرح‌های مهر ماندگار تأمین می‌شود

محمد آروین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به سفر اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور اظهار کرد: عمده پروژه‌های طرح مهر ماندگار استان براساس برنامه تا قبل از دولت دهم باید به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه 33 طرح در خراسان شمالی در قالب طرح مهر ماندگار دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع 30 هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر فنی استاندار خراسان شمالی افزود: محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور، طی دو روز حضور در خراسان شمالی تمام طرح‌های مهر ماندگار در این استان را مورد بازدید قرار داد.

به گفته وی فرودگاه بین‌المللی بجنورد، راه آهن اسفراین - جوین، باند دوم محور بجنورد - جنگل گلستان، ورزشگاه 15 هزار نفری بجنورد چهار خطه کردن محور بجنورد گلستان، ساختمان استانداری از جمله طرح‌های مهر ماندگار خراسان شمالی است.

آروین با اشاره به اینکه پنج طرح مدیریت منابع آب در خراسان شمالی که از طرح‌های مهر ماندگار بوده، اکنون آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد:این طرح‌ها شامل سد و شبکه آبیاری و شمارشگرهای هوشمند آب و برق است.

وی طرح‌های بزرگ آبرسانی به دو شهر بجنورد و اسفراین، سد و شبکه گلول، شبکه آبیاری و زهکشی زمین‌های پایاب سد شیرین‌دره و طرح تجهیز چاه‌های برقی کشاورزی به شمارشگرهای هوشمند آب و برق، را در این راستا برشمرد و گفت: 2 هزار و 20 میلیارد ریال به همین منظور هزینه شده که بیشترین اعتبار هزینه شده مربوط به طرح آبرسانی به بجنورد به مبلغ یک هزار و 250 میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر فنی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: پروژه بزرگ آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره شامل 48 کیلومتر خط انتقال با اختلاف ارتفاع 750 متر، چهار ایستگاه پمپاژ، یک تصفیه خانه پیشرفته و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی با ظرفیت تصفیه 75 هزار متر مکعب در شبانه روز است.

این مسئول گفت: 220 هزار نفر از جمعیت شهر بجنورد و همچنین برخی روستاهای مسیر خط انتقال زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند و این طرح برای افق 1410 طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل دفتر فنی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد:این طرح‌ها در آینده نزدیک  با حضور مسئولان به بهره برداری می‌رسد.

آروین همچنین با اشاره به اینکه دو بیمارستان فاروج و جاجرم از زمره طرح‌های مهر ماندگار تا پایان امسال تکمیل خواهند شد، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به تجهیز این بیمارستان‌ها اقدام کند.

به گزارش فارس،خراسان شمالی با دارا بودن 867 هزار نفر جمعیت هفت شهرستان دارد.

انتهای پیام/63002/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول