اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

میانگین رشد فیزیکی طرح‌های مهر ماندگار 62 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان، درصد پیشرفت مجموع طرح‌های تعریف شده در طرح ماندگار استان را 62.47 درصد اعلام کرد.

میانگین رشد فیزیکی طرح‌های مهر ماندگار 62 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی در چهارمین جلسه پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت و مهر ماندگار به استان زنجان با اشاره به اینکه به سرانجام رساندن پروژه‌های مهر ماندگار از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود، اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان پروژه‌های خوبی در حیطه طرح‌های مهر ماندگار تعریف شده است.

22 طرح مهر ماندگار زنجان عمرانی هستند

وی مجموع طرح‌های قرار گرفته در طرح ماندگار را 31 طرح عنوان کرد و افزود: 22 طرح از این پروژه‌ها عمرانی هستند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح‌های عمرانی را بیش از 15 هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: مجموع پیشرفت میانگین این طرح‌ها 62 درصد است.

وی با بیان اینکه از مجموع 22 طرح 9 طرح دارای اعتبار ملی استانی است، اضافه کرد: قرار است هزینه‌کرد این پروژه‌ها در سطح استان توزیع شود.

کریمی ادامه داد: اعتبارات 13 طرح تعریف شده در داخل طرح‌های مهر ماندگار از محل اعتبارات ملی و ارگان‌ها تامین می‌شود.

وی مرکز جامع فرهنگی - ورزشی و توانبخشی ایثارگران در استان زنجان را یکی از طرح‌های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: این طرح در حال حاضر 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه چهار پروژه بهداشتی درمانی جزو طرح‌های مهر ماندگار هستند، ادامه داد: بخش سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی یکی از این طرح‌ها است که در حال حاضر 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درصد پیشرفت دانشکده دندانپزشکی زنجان را 95 درصد اعلام کرد و گفت: مرکز تحقیقات متابولیک با 72 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

کریمی درصد پیشرفت دانشکده پرستاری ابهر را 70 درصد اعلام کرد.

وی بیمارستان ایجرود را از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی اعلام و تصریح کرد: این بیمارستان در حال حاضر با 89 درصد پیشرفت فیزیکی آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در تقاطع‌های نورین و سجاس، آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار و احداث باند دوم سلطانیه - قیدار و کبوتر آهنگ را از دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی اعلام کرد که هر کدام با درصدهای متفاوت پیشرفت فیزیکی در حال انجام هستند.

وی گازرسانی به شهرهای ارمغان‌خانه و چورزق را از طرح‌های گازرسانی تعریف شده در طرح‌های مهر ماندگار استان زنجان عنوان و اضافه کرد: گازرسانی به شهر ارمغان‌خانه انجام شده و چورزق هم در حال انجام است.

*گازرسانی به 20 روستا در دستور کار قرار گرفته بود

کریمی تعداد روستاهای گازرسانی شده را 13 روستا عنوان و ادامه داد: گازرسانی به چهار روستا در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و سه روستای باقیمانده هم در سال آینده گازرسانی می‌شوند.

وی آبرسانی به دو شهر ابهر و خرم‌دره را با 33 درصد پیشرفت فیزیکی از مهم‌ترین طرح‌های مطرح مهر ماندگار استان زنجان دانست که قرار است اعتبار احداث آن از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ایجاد شبکه آبیاری در سدهای تالور و گلابر و تکمیل پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری را از دیگر طرح‌های مهر ماندگار استان زنجان اعلام کرد.

وی تبدیل دبیرستان شریعتی به موزه را دیگر طرح مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی یک خیّر برای احداث این دبیرستان، اگر با احداث آن در داخل محوطه موافقت شود این طرح قابل اجراست.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول